«سكه‌هايي به نام محمد(ص)» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس , 28 تير 1388 ساعت 12:43

کتاب: محمود پوروهاب از انتشار «اين صداي علي(ع)» براي كودكان و با همكاري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و «سكه‌هايي به نام محمد(ص)» براي نوجوانان در آينده‌اي نزديك خبر داد.


محمود پوروهاب، مدير بخش شعر نشريه «سلام بچه‌ها» چاپ قم، ‌ اظهار کرد: در دوران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي كتاب كودك و نوجوان از لحاظ كيفيت و كميت تغيير يافت.

وي با اشاره به تغيير نگرش صورت گرفته نسبت به كتاب‌هاي كودك پس از پيروزي انقلاب گفت: در دوران قبل نگارش كتاب‌هاي كودك را سطحي و ساده فرض مي‌كردند و مردم با ادبيات كودك و نوجوان آشنايي لازم نداشتند.

اين نويسنده اضافه كرد: در حال حاضر پايان‌نامه‌هاي مناسب و خوبي در زمينه كتاب كودك و نوجوان نوشته شده است و كتاب‌هاي كودك پر تيراژترين كتاب‌ها را تشكيل مي‌دهند.

پوروهاب در مورد مقبوليت كتاب‌هاي كودك و نوجوان اظهار داشت: اين مقبوليت بيشتر مرهون زاويه مذهبي و مسائل ديني كتاب‌هاي كودك و نوجوان مطابق با خواسته‌هاي افراد و مخاطبان است.

وي به توجه نويسندگان به افكار و ايده‌هاي مخاطب تاكيد كرد و افزود: هر يك از نويسندگان بايد متناسب با خواسته‌ها و نيازهاي مخاطبان به تدوين و نگارش كتاب‌ بپردازند تا بتوانند مقبوليت خود را دربين مخاطبان به دست آورند.

مدير بخش شعر نشريه سلام بچه‌ها گفت: براي تأثيرگذاري بيشتركتاب‌ها بهتر است به مسائل اخلاقي بيشتر پرداخته شود، به طوري ‌كه در ذهن مخاطب تضادي ايجاد نكند.

پوروهاب با بيان اينكه نوشتن قادر به ايجاد سلامت جامعه است، تصريح كرد: كساني كه پا در عرصه نويسندگي مي‌گذارند، به ‌ويژه كودكاني كه در سن حساسي به سر مي‌برند، بايد مراقب باشند تضادهايي را به وجود نياورند كه سبب بدبيني مخاطب به كتاب شود.

وي در ادامه گفت: بايد در اين زمينه عمل، گفتار و نوشتار را تطبيق دهيم و موضوع واحدي را تبيين كنيم.


کد مطلب: 7560

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7560/سكه-هايي-نام-محمد-ص-منتشر-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir