شرکت بیش از پنج میلیون زائر در مراسم شهادت امام موسی کاظم بی‌سابقه است

خبرگزاری مهر , 30 تير 1388 ساعت 10:05

اماکن زیارتی: یک مقام نظامی عراق اعلام کرد هرگز پیش بینی نمی کردیم بیش از پنج میلیون زائر در مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) شرکت کنند و حضور این جمعیت میلیونی بی‌سابقه است.


 سرلشگر قاسم عطا، سخنگوی طرح حاکم کردن قانون در پایتخت عراق در گفتگو با رادیو «سوا» تاکید کرد که برای اولین بار، شهر کاظمین با توجه به موفقیتهای بزرگ طرح امنیتی و خدماتی، میزبان پنج میلیون زائر بود.

وی با بیان اینکه مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) برای اولین بار بدون مشکلات امنیتی قابل ذکری پایان یافت؛ طرح امنیتی و طرح خدماتی، طی روزهای گذشته را با موفقیتهای بزرگی همراه دانست که به جز اشکالات جزئی در برخی مناطق، حادثه قابل ذکری رخ نداد.

سخنگوی طرح حاکم کردن قانون در بغداد بیان کرد که ما پیش بینی نمی‌کردیم این جمعیت میلیونی در این مراسم شرکت کنند، برای اولین بار در تاریخ عراق و شهر بغداد، شهر کاظمین شاهد این حضور میلیونی و گسترده مردمی بود و معتقدم شمار زائران از پنج میلیون نفر فراتر رفت وهمچنان هزاران زائر از مناطق مختلف به سوی شهر کاظمین می آیند.

عطا خاطرنشان کرد که شمار زیادی از وزارتخانه های امنیتی و خدماتی در طرح تدوین شده برای موفقیت مراسم سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) با هدف حفظ امنیت زائران و فراهم کردن خدمات لازم برای آنها شرکت کردند.

وی با اشاره به نقش بزرگ وزارتخانه های کشور و دفاع در حفظ امنیت زائران حرم امام موسی کاظم(ع)، از ادامه تدابیر امنیتی تا پس از پایان مراسم سالگرد شهادت این امام همام و بازگشت آنها به شهرها و مناطق خود در امنیت کامل خبر داد.


کد مطلب: 7566

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7566/شرکت-بیش-پنج-میلیون-زائر-مراسم-شهادت-امام-موسی-کاظم-بی-سابقه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir