آغاز به کار نمایشگاه "قرآن در آینه هنر" در بنگلادش

28 آبان 1386 ساعت 19:16

نمایشگاه "قرآن در آینه هنر" از سوی رایزنی فرهنگی ایران در کشور بنگلادش آغاز به کار کرد.


به گزارش خیمه، نمایشگاه "قرآن در آینه هنر" با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و اسلامی و ارتقاء آگاهیهای مسلمانان، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش از یک شنبه بیست و هفتم ماه جاری آغاز و تا یک هفته پذیرای علاقمندان خواهد بود . 

این نمایشگاه با حدود 160 تابلو و اثر نفیس خوشنویسی و خط، نقاشی‌های قرآنی از هنرمندان ایرانی و بنگلادشی افتتاح شد.

آثار ارائه شده هنرمندان ایرانی را آیاتی از قرآن مجید و اسما جلاله تشکیل داده که با ذوق و علاقه هنری تهیه و نگاشته شده‌اند. هنرمندان ایرانی شیوه های متفاوتی مانند خط - نقاشی روی سرامیک و مرمر با تذهیب و خط‌های ثلث، نسخ، نستعلیق، نستعلیق شکسته، معلی، قلم و مرکب، رنگ و روغن روی بوم و کاغذ، گواش، و اکریلیک را برای عرضه هنر خویش در این نمایشگاه به خدمت گرفته‌اند.

43 اثر لامینه شده از جلد و صفحات قرآن‌های نفیس موجود در کتابخانه قدس رضوی و نیز خوشنویسی‌های مختلف، زینت بخش این نمایشگاه است.

در بخش مخصوص هنرمندان بنگلادش نیز حدود 50 اثر متوع شامل طرح، خط- نقاشی و خوشنویسی به عنوان نمونه‌هایی از نگرش هنرمندان این کشور به قرآن عرضه شده است .

یک نمونه کامل قرآن نگاشته شده با حنا (در سه جلد) توسط یک بانوی علاقمند به کارهای هنری قرآنی و تابلوهای چهارگانه وی از نمونه‌های ویژه آثار بنگالی است که مورد توجه قرار گرفته است.


کد مطلب: 76

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/76/آغاز-کار-نمایشگاه-قرآن-آینه-هنر-بنگلادش

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir