هنر دینی

درباره پیامبر صلح

5 مرداد 1388 ساعت 12:42

فرهنگ-خیمه: «پیامبر صلح» بازسازی فیلم «محمد رسول‌الله» است که تهیه‌کنندگی آن را اسکار زغبی تهیه کننده‌ای که با فیلم اصلی نیز همکاری داشت، برعهده دارد.


«پیامبر صلح» بازسازی فیلم «محمد رسول‌الله» است که قرار است اطراف شهرهای مکه و مدینه فیلمبرداری شود و تهیه‌کنندگی آن را اسکار زغبی تهیه کننده‌ای که با فیلم اصلی نیز همکاری داشت، برعهده دارد.

اسکار زغبی معتقد است که ما برای اثر مصطفی عقاد احترام بسیاری قائل هستیم اما تکنولوژی در سینما نسبت به دهه ۱۹۷۰ پیشرفت کرده و این پروژه با استفاده از تکنیک‌های مدرن فیلم سازی پیام‌های اصلی فیلم اول را به تصویر خواهد کشید.

«محمد رسول‌الله» در دو نسخه عربی و انگلیسی فیلمبرداری شد اما بازسازی آن تنها زبان انگلیسی را مد نظر قرار خواهد داد.

رامسی توماس، نویسنده فیلمنامه و حاج صبحی ابوالحاج، مدیر اجرایی فیلم جدید هستند.

مالك عقاد، پسر مصطفي عقاد، بازسازي فيلم پدرش را نادرست دانست و در گفت‌وگو با نيويورك تايمز، گفته است: «موضوع زندگي پيامبر(ص) موضوعي متعلق به همه است و هركسي مي‌تواند براساس زندگي اين بزرگوار فيلم بسازد، اما نادرست است كه بدون توجه به مسائل حقوقي مربوط به كپي رايت اثر، به بازسازي فيلم «محمدرسول الله» ساخته «مصطفي عقاد» دست بزنند.»

فرزند فیلمساز فقید سوری در بیانیه‌ای اعلام کرد فیلم جدید درباره پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بازسازی فیلم سال ۱۹۷۶ پدر او نیست و هیچ مجوزی برای بازسازی «محمد رسول الله» صادر نشده است.

البته هنوز عوامل اصلي مانند كارگردان و بازيگران آن مشخص نشده است. نام اين فيلم «پيام‌آور صلح» نام دارد و به زودي وارد مرحله توليد مي شود.به رغم آنكه به طور صريح عنوان نشده اين فيلم بازسازي فيلم ماندگار «محمد رسول الله» ساخته «مصطفي عقاد» است اما به واسطه روايت مستدل عقاد از زندگي حضرت محمد (ص) اين فيلم به نوعي بازسازي همين فيلم است.

تاكنون مشهورترين اثر بين‌المللي در مورد اسطوره‌هاي اسلامي همان فيلم «محمد رسول الله» ساخته مصطفي عقاد است كه بارها در ايران هم به نمايش در آمده است.


کد مطلب: 7714

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7714/درباره-پیامبر-صلح

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir