تعابير برخی از مداحان زيبنده حضرت عباس(ع) نيست

سايت خبری قرآنی , 6 مرداد 1388 ساعت 14:39

ایران‌زمین: امام جمعه قم از تعابیر نادرست بعضی از مداحان درباره حضرت عباس(ع) انتقاد کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمين محمد سعيدی در جشن بزرگ عرشيان كه از سوی بنياد شهيد قم به مناسبت سال روز ميلاد حضرت ابوالفضل(ع) در مجتمع امام خمينی(ره) برگزارشد، بیان کرد که در اشعار و مداحی برخی از مداحان در سال های اخير تعابيری به كار رفته است كه زيبنده شخصيت والای حضرت عباس(ع) نيست.

وی تصریح کرد که گاهی وقت‌ها در مجالس، چهره شخصيت‌هايی مانند حضرت عباس(ع) آن گونه كه هست توصيف نمی شود و الفاظ و تعابيری به ويژه در سال های اخير از سوی مداحان به كار رفته است كه در خور شان و زيبنده چنين شخصيت والايی نيست.

امام جمعه قم اين گونه اشعار را مناسب آن مرد ولايی، افسر رشيد اسلام و پيرو رهبر و ولايت ندانست.

سعیدی با اشاره به اینکه ما از توصيف شخصيت حضرت عباس(ع) عاجز هستيم؛افزود که شخصيت ايشان را كسی می‌تواند توصيف كند كه يا به شخصيت ايشان احاطه و يا با وی مصاحبت داشته باشد.

وی با بيان اينكه امام سجاد(ع) بهترين كسی است كه می تواند راجع به عمويش سخن بگويد، بیان کرد که امام سجاد(ع) درباره ايشان می فرمايند: « عباس ايثار كرد و آزمايش پس داد و خود را فدای برادر كرد و در اين ايثار و فداكاری تا آنجا پيش رفت كه دستانش قطع شد و خداوند برای جبران اين خسارت به جسم ايشان كرامت و مدالی در روز قيامت به عباس عنايت می كند و به او دو بال می دهد تا همراه با ملائكه به پرواز درآيد.»

امام جمعه قم با تبريك روز جانباز بیان کرد که در روايات و قرآن مقام والايی برای شهيدان و جانبازان و ايثارگران عنوان شده است و حضرت عباس(ع) در ميان همه آنان از مرتبه بسيار والايی برخوردار است و همه به او غبطه می خورند.

سعيدی به تفاوت ميان غبطه و حسد پرداخت و اظهاركرد که حسد يعنی اينكه كسی آرزو كند فرد ديگری آنچه دارد از دست بدهد حال اينكه خودش آن را به دست بياورد يا نه اما غبطه يعنی اينكه فرد دوست دارد آنچه كه فرد ديگری دارد برايش بماند او هم آن را به دست آورد.


کد مطلب: 7746

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7746/تعابير-برخی-مداحان-زيبنده-حضرت-عباس-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir