همايش ملي دين و رسانه در قم برگزار مي‌شود

10 مرداد 1388 ساعت 16:20

ایران زمین: مسئول واحد پژوهش خانه هنر و انديشه مركز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيماي قم، از برگزاري همايشي ملي با عنوان دين و رسانه در آبان ماه سال جاري با هدف بررسي نقش دين در رسانه خبر داد.


وحيد حياتي با اشاره فعاليت‌هاي پژوهشي صورت گرفته در خانه هنر و انديشه بیان کرد که موضوعات مرتبط با دين و رسانه چهارچوب و اصول برنامه‌هاي واحد پژوهش خانه هنر و انديشه را تشكيل مي‌دهد.

وي با اشاره به چاپ و انتشار سه كتاب با موضوع فورماليسم توسط خانه هنر و انديشه،از پرداخت در اين كتاب‌ها با رويكردي انتقادي به موضوع فورماليسم خبر داد.

مسئول واحد پژوهش خانه هنر و انديشه با اشاره به ماهنامه تخصصي هنر و انديشه، اين ماهنامه را شامل مقالات حوزه دين و رسانه عنوان کرد که  تا به امروز  35 شماره از اين ماهنامه منتشر شده است.

حیاتی از برگزاری همايش دین و رسانه در آبان ماه سال جاري با هدف بررسي نقش دين در رسانه خبر داد.

 در راستاي اهداف اين همايش دو كتاب با موضوع دين و رسانه را در آينده‌اي نزديك چاپ و رونمايي مي‌شود.

وی در مورد ضرورت تدوين و چاپ كتاب دين و رسانه تصریح کرد که جهان تكنولوژي و ارتباطات كنوني بيش از هر زمان ديگري نيازمند دين و مداخله آن در رسانه است.

مسئول واحد پژوهش خانه هنر و انديشه برگزاري نشست‌هاي علمي را براي غناي همايش دين و رسانه ضروري دانست و بیان کرد که در اين نشست‌هاي علمي مقالات همايش دين و رسانه مطرح شده و مورد نقد و بازنگري قرار ‌مي‌گيرند.

حیاتی گفتگو و تبادل نظر، ايجاد انگيزه در نخبگان و اجراي كارهاي نظري و تحليلي را از اهداف برگزاري نشست‌هاي تخصصي برشمرد.

 نشست‌هاي تخصصي در قالب‌هاي مختلف شامل اديان نوظهور در رسانه، دين و رسانه و ... مورد پيگيري قرار مي‌گيرد و به مخاطبان ارائه مي‌شود.


کد مطلب: 7793

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7793/همايش-ملي-دين-رسانه-قم-برگزار-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir