تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۰
۰
کد مطلب : ۷۸۱۶

تهران میزبان جشنواره تئاتر رضوی

تهران میزبان جشنواره تئاتر رضوی
ستاد برگزاری جشنواره پس از بررسی و ارزیابی‌های کارشناسی و با توجه به گستردگی بخش‌های مختلف جشنواره و حضور مهمانان و گروه‌های از برخی از کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای مسلمان شهر تهران را به عنوان میزبان «ضیافت بزرگ جشن تئاتر رضوی» انتخاب کرده است این در حالی است که احتمال دارد استان‌های دیگری نیز برای اجرای بخش‌هایی از این رویداد بین‌المللی انتخاب شوند.

برپایه این خبر، شهر تهران با تمامی ظرفیت‌ها و فضاهای سالنی و نمایشگاهی مرتبط با تئاتر، مکان‌های برگزاری بخش‌های مختلف هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی را تشکیل می‌دهند.

مجموعه سالن‌های تئاتر شهر، تالار وحدت، تالار سنگلج، تالار هنر، تالار مولوی، تماشاخانه مهر و ... از جمله مکان‌های برگزاری جشنواره رضوی هستند و پیش‌بینی می‌شود جهت برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و اجرای برنامه‌ها و نشست‌ها، مکان‌های دیگری نیز به این فضاها اضافه شود.

جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی امسال پس از شش دوره برگزاری با ساختاری جدید و با شمولی گسترده‌تر طراحی و سازمان‌دهی شده و بخش‌های چهارگانه آن مشتمل بر «نمایش‌های صحنه‌ای»، «تولید متون نمایشی»، «تعزیه» و «آئین» به دوازده بخش افزایش یافته است.

بخش‌هایی چون «نمایش رادیویی و تلویزیونی»، «عروسکی و کودک و نوجوان»، «مرور»، «پژوهش»، «خیابانی»، «عکس و پوستر» و «تجربی» برای نخستین بار به ساختار مسابقات این رویداد فرهنگی افزوده شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما