ادامه اهانت اروپائيان به مقدسات اسلامي!

9 دی 1386 ساعت 19:29

تصميم تربيت سگ راهنما براي مسجد كه سوي شوراي مسلمانان بريتانيا (ام.سي.بي) گرفته شده و به ادعاي خودشان، به‌نوعي بازنگري كلي بر احكام اسلامي است، حكايت از شيطنت عليه مقدسات مسلمانان دارد.


به گزارش خیمه، تربيت يك سگ براي راهنمايي نابينايان در داخل مسجد و به ويژه مالك نابيناي مسجد معروف «ليسستر» در شهر لندن حكايت از شيطنت انگليسي عليه مقدسات مذهبي مسلمانان دارد.

تصميم تربيت سگ راهنما براي مسجد كه سوي شوراي مسلمانان بريتانيا (ام.سي.بي) گرفته شده و به ادعاي خودشان، به‌نوعي بازنگري كلي بر احكام اسلامي است، حكايت از شيطنت عليه مقدسات مسلمانان دارد. 

بنابر اين گزارش، اين سگ، هم‌اكنون در حال آموزش در انجمن متخصصان نابينايي انگلستان است كه براي رعايت كردن نظافت بيني و بدن مودار آن، پوشش داده شده است. 

«الخاطري»، مالك نابيناي مسجد مي‌گويد: سال آينده، اين سگ را وارد مسجد «الفلاح» لندن خواهند كرد. 

اين در حالي است كه به احتمال زياد، اين رويه نادرست و توهين آشكار به مقدسات اسلام، در ديگر مساجد كشور انگلستان روي دهد و قبح شرعي اين موضوع ريخته شود. 

«ابراهيم مقرا»، يكي از روحانيون ارشد شوراي مسلمانان بريتانيا كه درباره جا انداختن اين نظريه، تلاش بسياري كرده است، مدعي است: ما در قرآن كشف كرده‌ايم كه به مسلمانان اجازه داده مي‌شود از سگ‌ها براي شكار استفاده كنند و ادامه مي‌دهد: هنگامي كه مسلماني مي‌تواند غذاي شكاري را مصرف كند كه در به دست آوردن آن، سگ به او كمك و همراهي شده است؛ بنابراين، هيچ‌گونه مشكلي در اين زمينه نيست كه يك سگ براي راهنمايي افراد نابينا به مساجد وارد شود. 

بنابر اين گزارش، شوراي مسلمانان بريتانيا، در حالي اين تصميم عجيب و توهين به مراكز مذهبي را صادر مي‌كند كه در بيشتر مراكز غيرمذهبي مسلمانان، از جمله رستوران‌ها و حتي رانندگان تاكسي، به سرنشينان و مشتريان خود كه داراي سگ هستند، اجازه ورود به مكانشان را نمي‌دهند. 

بنابرگزارش ابنا، گفتني است در ماه ژوئن سال 2007 صلاح‌الدين عبدالله، راننده تاكسي شهر كمبريج، هنگامي كه اجازه سوار شدن يك زوج نابينا به همراه سگشان را به داخل ماشين خود نداده بود، ‌به دويست پوند جريمه شد و به اين ترتيب، پس از آن، شوراي مسلمانان بريتانيا، حكمي را صادر كرد كه بنا بر آن، همه مسلمانان بايد اجازه ورود سگ به رستوران‌ها و تاكسي‌ها را بدهند.




کد مطلب: 785

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/785/ادامه-اهانت-اروپائيان-مقدسات-اسلامي

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir