مسلمانان و مسیحیان کالیفرنیا گفت‌و‌گو می‌کنند

18 مرداد 1388 ساعت 11:35

جهان:مسلمانان و مسیحیان جنوب کالیفرنیای آمریکا برای آموزش اعضای جوامع دینی یکدیگر درباره اعتقادات خود با هم متحد شده تا به جامعه دینی کمک کنند با مشکلات ناشی از سوء تفاهم و بی‌اطلاعی مبارزه کنند.


گوین گیبورد کشیش مسیحی و یکی از بنیانگذاران گروه مشورتی مسلمان و مسیحی گفت: ما باید درک یکدیگر از دین خود را توسعه دهیم. این سازمان تازه تأسیس برنامه‌ای با عنوان « ایستادن در کنار هم» تشکیل داده که از پاییز امسال آغاز می شود.

این برنامه با هدف آموزش اعضای جوامع دینی اسلام و مسیحیت درباره زمینه های مشترک، برقراری روابط بلند مدت و فراهم کردن زمینه حمایت برای پیروان هر دو جامعه دینی در جرایم ناشی از انزجار اجرایی می شود.

قرار است هفت جلسه این برنامه در مساجد و کلیساهای سراسر کالیفرنیای جنوبی برگزار شود. مطالبی که در این کلاس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از سوی روحانیون و رهبران دینی مذاهب مختلف اسلام و مسیحیت تهیه شده‌اند.

برگزارکنندگان ابراز امیدواری کرده‌اند که این ابتکار عمل بتواند پیوندهایی را میان جامعه مسلمان و مسیحی که در شاخه‌های مختلف زندگی می کنند فراهم کند.

جهاد ترک از مرکز اسلامی جنوب کالیفرنیا در لس آنجلس گفت که مسجد شهر نیوهال پنج سال پیش تنها برای شرکت در این برنامه شناخته شد و پیش از این هیچ کدام از مسیحیان از وجود این مسجد خبر نداشتند.

حدود یک میلیون مسلمان در ایالت کالیفرنیا زندگی می کنند که عمدتا در مناطق جنوبی مستقر هستند. در ایالات متحده به طور کلی بین شش تا هفت میلیون مسلمان زندگی می‌کنند.

طرفداران اجرای این برنامه اعتقاد دارند که برگزاری آن بسیار ضروری به نظر می‌رسد چرا که می‌تواند به جامعه کالیفرنیا جنوبی که آمار روابط بین ادیان آن مختلف است کمک کند که روابط بهتری را با یکدیگر ایجاد کنند.

الکسی اسمیت از کشیشان مسیحی و متصدی امور بین ادیان منطقه سراسقفی لس آنجلس گفت: کارهای بسیاری وجود دارد که ما به عنوان رهبران دینی می توانیم انجام دهیم.


کد مطلب: 7890

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7890/مسلمانان-مسیحیان-کالیفرنیا-گفت-و-گو-می-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir