آموزش رهبران دینی برای مقابله با آنفلوآنزا

خبرگزاری مهر , 19 مرداد 1388 ساعت 13:13

جهان:رهبران دینی روز پنجشنبه ۱۵ مرداد ماه در کنار کارشناسان بهداشتی و مقامات شهر بروکلین امریکا در کارگاه آموزشی« ویروس H1N1 یا آنفلوآنزای نوع آ » شرکت کردند.


هدف از برگزاری این کارگاه فراهم کردن اطلاعاتی درباره این ویروس برای جامعه دینی بود چرا که چنین جوامعی می‌توانند نخستین محافلی باشند که مردم برای مطرح کردن پرسش‌های خود درباره آنفلوآنزای نوع A معروف به آنفلوآنزای خوکی به آن رجوع می کنند.

بیش از ۱۵۰ نفر از جمله رهبران دینی در این کارگاه که بررسی رویکرد مناسب در پاسخ به شیوع ویروس H1N1 را مد نظر داشت شرکت کردند.

چاپ فرانک از فعالان این پروژه گفت: بسیاری از شاخص‌ها نشان‌دهنده شکل‌گیری دومین موج شیوع این بیماری در فصل پاییز امسال است. ما با قطاری رو به رو هستیم که با نهایت سرعت به سمت جوامع ما در حرکت است. از این رو بهترین راه کسب اطلاعات مناسب در این رابطه است.

یون گراهام معاون فرماندار شهربروکلین گفت: ما می‌دانیم که در معابد، مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها گروه‌های بسیاری از مردم گردهم جمع می‌شوند. بنابراین ما نه تنها برای آنها اطلاعات فراهم می‌کنیم بلکه به نوعی از ظرفیت‌های آنها برای اتخاذ رویکردهای مناسب نسبت به موارد اضطراری در وضعیت ویژه نیز استفاده می‌کنیم. این کارگاه منحصر به فرد است چرا که به آنها کمک می‌کند پیش از شیوع گسترده میان مؤمنان استراتژیهای خود را به کارگیرند.


کد مطلب: 7910

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7910/آموزش-رهبران-دینی-مقابله-آنفلوآنزا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir