مدير هيات مذهبي ري:

دشمن براي بي‌محتوا كردن هياتهاي مذهبي تلاش مي‌كند

حيات اين انقلاب دسته‌جات عزاداري است

9 دی 1386 ساعت 20:18

مدير شوراي ستايشگران و كانون مداحي و مدير هيات مذهبي شهرستان ري گفت: دشمن تمام هم و غم و امكانات خود و بودجه فراواني را براي كم رنگ و بي‌محتوا كردن هيئت‌هاي عزاداري ما بكار گرفته است.


به گزارش خیمه، مدير شوراي ستايشگران و كانون مداحي و مدير هيات مذهبي شهرستان ري گفت: ما امروز شاهديم كه دست‌هاي پنهان در كارند تا جوانان مداح ما را به سمت سبك‌ها و شيوه‌هاي برگرفته از موسيقي و ترانه‌هاي مبتذل خارجي هدايت كنند.

"محمد حاج‌ابوالقاسمي" با اشاره به بيان امام خميني (ره) در اوايل انقلاب، مبني براين كه، "حيات اين انقلاب به همين روضه‌خواني‌ها و همين اجتماعات و دسته‌جات عزاداري است" ، گفت: انقلاب ما به واسطه منبري‌ها و مداحان اهل بيت(ع) تقويت شده و بقاي آن نيز همواره به واسطه همين هيئت‌ها بوده است.

وی افزود: ناموفق بودن و شكست توطئه‌هاي گوناگون دشمنان انقلاب و نظام اسلامي در نزديك به سه دهه گذشته،آنان را به مطالعات فراوان و كارشناسي‌هاي گوناگون با استفاده از افراد آشناي به اسلام و انقلاب اسلامي واداشت كه آنها به اين مسئله پي بردند كه اين انقلاب با عظمت بر هيات مذهبي قائم و استوار است.

حاج ابوالقاسمي اظهار داشت: سه دسته يا سه گروه شامل، مسئولان هيات مذهبي، مبلغان و وعاظ و ذاكران و مداحان اهل بيت(ع)،بيرق داران نهضت حضرت سيدالشهداء حسين بن علي (ع) محسوب مي‌شوند.

وي گفت: اگر اين سه گروه رسالت بيرق داري خود را به درستي انجام بدهند به يقين همان طور كه امام راحل فرموده‌اند،انقلاب ما براي هميشه بيمه ،سربلند و پيروز خواهد ماند و بسياري از دغدغه‌هاي امروز مراجع عظام تقليد و به ويژه مقام معظم رهبري برطرف خواهد شد.

او افزود: در اين راستا شوراي ستايشگران اهل بيت (ع) شهرستان ري زير نظر اداره تبليغات اسلامي و با همكاري فرماندار شهرستان و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و شهرداري منطقه ‪ ۲۰‬اقدام به برگزاري سلسله كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي براي استاندارد و هرچه علمي تر كردن فعاليت مداحان اين شهرستان كرده است.

رييس هيات مذهبي شهرستان ري مواد آموزشي به كار گرفته شده در اين كلاس‌ها را شامل تدريس "اخلاق مداحي" ، "شعرشناسي" ، "مقتل شناسي" و "مداحي عمومي" ذكر كرد و افزود:طي دو دوره سه ماهه و در مجموع در طول مدت شش ماه اين آموزش صورت گرفته است.

حاج ابوالقاسي شمار مداحان شهرستان ري را شامل ‪ ۴۵۰‬مداح برادر و ‪۱۵۰‬ مداح و گوينده مذهبي خواهر اعلام كرد و گفت: تمامي اين مداحان در اداره تبليغات اسلامي شهرستان ري داراي شناسنامه و پرونده فعاليت هستند.

وي افزود: به كار گرفتن رهنمودهاي مقام معظم رهبري در امر "مداحي" و مسايل فرهنگي و پرمحتوا كردن اشعار و مطالعه دقيق و عميق مقاتل و توجه ويژه به مسئله مهم "امر به معروف و نهي ازمنكر" كه قيام حضرت سيد الشهداء هم به همين منظور بوده است، بايد مورد توجه ويژه مداحان اهل بيت(ع) باشد.


کد مطلب: 792

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/792/دشمن-براي-بي-محتوا-كردن-هياتهاي-مذهبي-تلاش-مي-كند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir