دانشنامه امام حسين (ع) رونمايي مي‌شود

خبرگزاری فارس , 20 مرداد 1388 ساعت 12:54

فرهنگ: مسئول گروه سيره و تاريخ موسسه علمي فرهنگي دارالحديث گفت: دانشنامه امام حسين (ع) كه در ۱۴ جلد چاپ شده‌، قبل از ايام ماه محرم رونمايي مي‌شود.


دانشنامه امام حسين (ع) در ۱۴ جلد در زمينه بيان احاديث مربوط به سيره عملي، فردي و اجتماعي امام حسين (ع) از تولد تا شهادت ايشان تدوين شده و به چاپ مي‌رسد.

اين دانشنامه به دو زبان عربي و فارسي به همراه صدها تحليل و بيان احاديث در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

تمامي ابعاد زندگي امام حسين (ع) اعم از تولد و زندگي شخصي و همزماني با پيامبر، پدر و برادر بزرگوارشان، دوران امامت، مسئله قيام و شهادت ايشان در اين دانشنامه مورد بررسي قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سيد محمود طباطبايي‌نژاد با بيان اينكه در تدوين اين دانشنامه از منابع متون كهن و معتبر استفاده شده است و گفت: اين دانشنامه در حال حاضر آخرين مراحل نهايي ويراستاري را ‌طي مي‌كند و پيش از ماه محرم در اختيار علاقه‌مندان ‌قرار مي‌گيرد.

مسئول گروه سيره و تاريخ موسسه علمي فرهنگي دارالحديث با بيان ضرورت تهيه و توليد اين مجموعه تصريح كرد: امام حسين (ع) و قيام ايشان مربوط به تاريخ و قرن‌هاي گذشته نيست، جريان عاشورا يك جريان هميشه زنده و جاري در طول تاريخ است.

وي ادامه داد: بيان اهداف و برنامه‌هاي قيام ايشان و معرفي شخصيت برجسته و معنوي امام حسين (ع) ما را در تهيه و جمع‌آوري دانشنامه امام حسين(ع) ترغيب مي‌كند.

طباطبايي‌نژاد با بيان تفاوت عمده اين دانشنامه با ديگر مجموعه‌ها در اين زمينه عنوان كرد: در تهيه اين دانشنامه سعي شده از منابع قابل قبول و معتبر استفاده شود و ‌در برخورد با مطالبي كه منابع آنها مشخص نبوده، اتكا به آن منبع نكرديم و در راستاي يافتن يك منبع معتبر و قابل قبول منابع ديگر را مورد بررسي قرار داديم.

در كنار اين مجموعه، كتابي با نام مقتل معتبر با محوريت نياز به بحث مقتل دركنار دانشنامه قرار خواهد داشت.

اين كتاب به دو زبان عربي وفارسي و به طور مستقل از مجموعه ۱۴ جلدي منتشرخواهد شد.


کد مطلب: 7925

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7925/دانشنامه-امام-حسين-ع-رونمايي-مي-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir