آغاز همايش علمي كاربردي تبليغ ويژه ماه محرم در قم

خبرگزاری ايرنا , 9 دی 1386 ساعت 20:34

همايش علمي كاربردي تبليغ ويژه ماه محرم روز يك شنبه در سالن اجتماعات مدرسه علميه دارالشفاي قم شروع به كار كرد.


به گزارش خیمه، رييس ستاد اقامه نماز كشور دراين همايش گفت: مبلغان بايستي در معارف اسلامي و علوم قرآني تدبر و تعقل كنند تا به بهترين شكل بتوانند پاسخگوي شبهات مطرح شده در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي اظهار داشت: مبلغان درامر تبليغ به كودكان و نوجوانان توجه ويژه داشته و جلساتي كه براي آنها نيز قابل استفاده است، برگزار كنند.

وي بر افزايش ميزان مطالعه مبلغان تاكيد كرد و افزود: بدون داشتن اطلاعات و آگاهي نمي‌توان دين خدا را در جامعه گسترش داد و جوانان را جذب دين كرد.

قرائتي از مبلغان خواست در تبليغ خود به مسايلي همچون برپايي نماز جماعت و قرآن، بيان احكام، مسايل خانوادگي و اهميت پرداخت زكات توجه داشته باشند و از خانواده معظم شهدا و شاگردان ممتاز تجليل نمايند.

وي اظهار داشت: مبلغان خود نيز بايد در دسته‌هاي عزاداري حضور يافته و در برپايي نماز جماعت اول وقت اهتمام ويژه داشته باشند.

وي با بيان اينكه در كشور ما نماز بيمار و زكات مرده است، گفت: بعد از ‪ ۲۸‬سال اين مساله در جمهوري اسلامي ايران قابل قبول نيست كه برخي از مدارس بدون نمازخانه باشند.

قرائتي به تلاش‌هاي دولت در ساخت نمازخانه در مدارس كشور اشاره كرد و افزود: در اين امر نيكوكاران نيز بايد پيشقدم شده و در اجراي اين كار خير مشاركت كنند.

يكي از پژوهشگران حوزه علميه قم نيز در اين همايش گفت: خطر عرفان‌هاي ساختگي در كشور فقط جدايي دين از سياست نيست، بلكه خطر مهمتر جدايي دين از علم است.

حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالحسين خسروپناه اظهار داشت: مسوولان كلان فرهنگي كشور بويژه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در رابطه با فرقه‌هاي مختلف صوفيگري مطالعه كرده و يك برنامه واحد براي مقابله با آنان داشته باشند.

وي تصريح كرد: شان طلاب و مبلغان انجام كارهاي علمي و پژوهشي و پاسخگويي به شبهات مطرح شده در جامعه است .

خسروپناه با بيان اينكه برخي از فرقه‌هاي صوفي و عرفان‌هاي سكولار داراي سايت‌هاي اينترنتي و انتشارات هستند، گفت: متاسفانه يك كتاب نقد در مقابل انديشه‌هاي آنان نداريم.

وي تاكيد كرد: اين وظيفه حوزه علميه، مراكز فرهنگي و دانشگاهي است كه انديشه‌هاي آنان را با انتشار كتاب و مقاله پاسخ دهند.

اين همايش تا سيزدهم دي ماه در قم ادامه دارد.

فردا (دهم دي) دكتر علي اكبر ولايتي، مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري در رابطه با "انسجام اسلامي ضرورت‌ها و راهكارها" در اين همايش سخنراني مي‌كند.


کد مطلب: 797

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/797/آغاز-همايش-علمي-كاربردي-تبليغ-ويژه-ماه-محرم-قم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir