محدودیت در سفر عتبات عراق به منظور کنترل آنفلوانزای خوکی

خبرگزاری مهر , 28 مرداد 1388 ساعت 14:40

اماکن زیارتی: معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از ارائه پیشنهاد وزارت بهداشت به سازمان حج و زیارت مبنی بر ممنوعیت اعزام زائرانی با وضعیت جسمانی ضعیف برای سفر به عتبات عالیات خبر داد.


دکتر محمود نبوی با توجه به مشاهده مواردی از بیماری آنفلوانزای نوع A (آنفلونزای خوکی)در کشور و پیشگیری از شیوع این بیماری در بین زائران عتبات از پیشنهاد برای محدودیت‌هایی برای این سفرها خبر داد.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امکان دارد علایم بیماری در فرد مبتلا به هنگام ورود به کشور ظاهر نشده باشد، تصریح کرد که ماموران بهداشتی به همه مسافران بروشورهای اطلاع‌رسانی می‌دهند و از آنان می خواهند به محض بروز علائم بیماری به مراکز بهداشت مراجعه کنند تا تحت معاینه قرار بگیرند. 

وی در ادامه با اشاره به وجود واحدهای قرنطینه در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور به منظور کنترل بیماری آنفلوانزای نوع A، از مراقبت مرزهای کشور به تناسب درجه‌بندی آنها شامل یک، دو، سه خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا دو سال آینده تعداد مبتلایان به آنفلوانزای نوع آ در دنیا به دو میلیارد نفر می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود این وضعیت در کشور ما بین ۱۰تا ۲۴ میلیون مبتلا در دو سال آینده باشد.


کد مطلب: 7986

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/7986/محدودیت-سفر-عتبات-عراق-منظور-کنترل-آنفلوانزای-خوکی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir