فرهنگ‌نامه پيامبر اعظم(ص) تا دو ماه آينده انتشار می‌يابد

سايت خبری قرآنی , 29 مرداد 1388 ساعت 13:40

کتاب: مديرگروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مركز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبليغات اسلامی، از انتشار جلد 26 و 27 فرهنگ‌نامه دفتر تبليغات اسلامی با عنوان فرهنگ‌نامه پيامبر اعظم(ص) تا دو ماه آينده خبر داد.


عيسی عيسی‌زاده از ارائه جلد ۲۶ و ۲۷ فرهنگ قرآن كه از بزرگ‌ترين پروژه‌های قرآنی كشور به شمار می‌آيند خبر داد و بیان کرد که این دو جلد به فرهنگ‌نامه پيامبر اعظم(ص) اختصاص دارد و هر گونه اطلاعات جزيی و كلی درباره حضرت محمد(ص) در آن ارائه شده است.

به گفته وی همه موضوعات مرتبط با پيامبر اعظم(ص) از آيات قرآن استخراج و در اين اثر گردآوری شده است که از جمله موضوعات مختلفی كه درباره رسول اكرم(ص) در اين اثر گردآوری شده، می‌توان به نوع و شمار فضائل نام‌برده شده در قرآن اشاره كرد. 

سيره پيامبر اعظم(ص) در ابعاد مختلف فرهنگی، سياسی، اجتماعی و ...، از جمله موضوعات بيان شده در اين اثر است.

مديرگروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مركز فرهنگ و معارف قرآن، با بيان اين كه فرهنگ‌نامه پيامبر اعظم(ره) تا دو ماه ديگر به بازار نشر می‌آيد، تصریح کرد که رسول اكرم(ص) صدها عنوان در قرآن كريم دارند و هر عنوان چند زير مجموعه را به خود اختصاص می‌دهد كه اين اثر به آنها می‌پردازد.

عيسی‌زاده از ارزشمند بودن اين فرهنگ‌نامه برای پژوهشگرانی كه در زمينه موضوعات مرتبط با پيامبر اعظم(ص) قلم فرسايی و به منابع تاريخی قرآنی رجوع می‌كنند، خبر داد، چرا كه هم آيات قرآن و هم اطلاعات فارسی آيات ارائه شده است.

فرهنگ‌نامه پيامبر اعظم(ص) برای چاپ به انتشارات بوستان كتاب سپرده شده است و در يك هزار و ۲۰۰ نسخه و يك هزار و ۲۰۰ صفحه به بازار عرضه می‌شود.


کد مطلب: 8004

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8004/فرهنگ-نامه-پيامبر-اعظم-ص-دو-ماه-آينده-انتشار-می-يابد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir