اخراج اسلام شناس سوئیسی به دلیل حضور در پرس تی‌وی

خبرگزاری بی بی سی , 2 شهريور 1388 ساعت 14:34

جهان: طارق رمضان، اسلام شناس جنجالی سوئیسی، به دلیل حضور و میزبانی یک برنامه شبکه پرس تی‌وی متعلق به جمهوری اسلامی ایران، از مشاغل خود اخراج شد.


شورای شهر روتردام و دانشگاه اراسموس در هلند، هر دو به طور همزمان طارق رمضان را از سمت مشاور و نیز استاد دانشگاه اخراج کردند.

این اسلام شناس ۴۶ ساله متهم شده که پس از انتخابات اخیر در ایران، با میزبانی برنامه «اسلام و زندگی» در شبکه پرس تی‌وی، عملا از دولت ایران حمایت کرده است.

بر اساس بیانیه مشترک شورای شهر روتردام و دانشگاه اراسموس طارق رمضان دیگر نمی‌تواند صاحب کرسی «هویت و شهروندی» و نیز مشاوری برای نزدیکی اسلام و غرب در هلند باشد.

طارق رمضان در واکنش به این اقدام مسئولین و سیاستمداران هلندی، به خصوص گریت ویلدرز، رهبر حزب آزادی، وی را متهم به «اسلام هراسی» و بهره‌برداری‌های انتخاباتی کرده است.

گریت ویلدرز چندی قبل فیلم «فتنه» را ساخت که در آن تروریسم را به آیات قرآن مرتبط کرده است. این فیلم موجب خشم و نفرت مسلمانان شده است و واکنش شدید آنها را به دنبال داشت.

طارق رمضان از طرف موافقانش به «لوتر اسلام» مشهور شده، اما مخالفان او را به «‌یهود ستیزی» و همدستی با گروه‌های تروریستی متهم می‌کنند.

طارق رمضان نوه حسن البنا بنیانگذار اخوان المسلمین در مصر است.

او هم اکنون استاد اسلام‌شناسی در دانشگاه آکسفورد است.


کد مطلب: 8047

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8047/اخراج-اسلام-شناس-سوئیسی-دلیل-حضور-پرس-تی-وی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir