محدودیت‌های اعزام به حج: تمتع سخت‌گیرتر از عمره

خبرگزاری مهر , 9 شهريور 1388 ساعت 13:12

اماکن زیارتی: رئیس سازمان حج و زیارت از اعمال محدودیت در اعزام زائران به حج تمتع به دلیل به دلیل شیوع آنفلوآنزای نوع A خبر داد و گفت: محدودیتهای اعزام تمتع شدیدتر از عمره خواهد بود.


مصطفی خاکسار قهرودی در نشست خبری روز یکشنبه در مورد محدودیت‌های حج تمتع افزود: براساس جلسه روز گذشته گزارش وزارت بهداشت و درمان و تصمیم گیری در کمیته ویژه بررسی آنفلوانزا در سال جاری محدودیتهایی برای اعزام زائران به حج تمتع ایجاد می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه تاکید کرد: بر این اساس در اعزام افراد بالای ۶۵ سال و همچنین کودکان کمتر از ۱۲سال محدودیت ایجاد می شود.

به گفته قهرودی افراد دارای یازده نوع بیماری مانند بیماران ریوی، کلیوی، بیماریهای کم خونی، تالاسمی، قلبی و دیابتی، مبتلایان به سرطانهای فعال، زنان باردار، افراد دارای چاقی مفرط، بیماران دچار ضایعه نخاعی و...نمی توانند در حج سال جاری اعزام شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هنوز برای جایگزین کردن زائران تصمیم گیری نشده است، گفت: با اعمال محدودیت ۳۵الی ۴۰ درصد ظرفیت اعزام زائران کاهش پیدا می‌کند و طی چند روز آینده در مورد جایگزین‌شدن زائران جدید تصمیم‌گیری می‌شود.

قهرودی با اشاره به اینکه ثبت نام زائران متوقف شده است و این تصمیم از امروز اجرایی می‌شود، افزود: پزشک کاروان تمامی زائران را معاینه و در مورد اعزام آنها اعمال نظر می‌کنند. زائرانی که امسال اعزام نشوند سال آینده در اولویت اعزام قرار می گیرند.


کد مطلب: 8123

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8123/محدودیت-های-اعزام-حج-تمتع-سخت-گیرتر-عمره

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir