نخستين حزب اسلامی در آلمان تشکیل شد

9 شهريور 1388 ساعت 14:36

جهان: مسلمانان آلمان برای اولین بار لیستی از کاندیداها را برای انتخابات محلی در ایالت «نورد راین وستفالن» (NRW) ارائه می‌دهند.


مسلمانان آلمان برای اولین بار یک حزب تشکیل دادند. نام این حزب «اتحاد صلح و عدالت» (Das Bündnis für Frieden und Fairness /BFF) است که در روز چهارشنبه نوزدهم ماه آگوست ۲۰۰۹ در شهر بُن به مردم معرفی شد.

این حزب در سی‌ام ژوئن امسال به دنبال ابتکار «شورای مسلمانان» (Der Rat der Muslime) در بُن به وجود آمد و در انتخابات محلی به پارلمان بن راه یافت.

«هالوک ییلدیز» (Haluk Yildiz) رییس این حزب، هدف اصلی از تاسیس این حزب را همزیستیِ بهتر اعلام کرد.

وی گفت: شعار همزیستی صرفا مهاجران را در برنمی‌گیرد، بلکه افزودن گروه‌های اجتماعی حاشیه‌ای نیز به این جمع، به طور کلی در نظر گرفته شده است، اما بدین منظور باید امکانات مالی بیشتری در اختیار قرار گیرد.

ییلدیز تأکید کرد: مخاطبان حزب صرفا مسلمانان نیستند و حزب به خاطر علاقه ویژه به ساخت مسجد در شهر بُن، خود را از سایر احزاب متمایز نمی‌سازد.

این حزب برابر اعلام «ییلدیز» اکنون پنجاه نفر عضو دارد.

«ییلدیز» افزود :نام حزبِ اتحاد برای صلح و عدالت، در عین حال بیانگر برنامه آن است.

وی اظهار کرد: صلح در جامعه ما و عدالت در تمام عرصه‌های زندگانی، موضوعاتی هستند که ما به گونه سیاسی آن را عرضه خواهیم کرد. علاوه بر آن در کنار یک سیاست عادلانه برای کودکان، جوانان، خانواده، زنان و بزرگسالان، همچنین عدالتِ در آموزش، کار، اقتصاد و جامعه و نیز همزیستی عادلانه مراکز ثقل کار ما خواهد بود. ما در حالیکه بر روی پیشنهادها و راه‌حل‌های مورد نیاز کار می‌کنیم، مایل هستیم تا به مسئولیت خویش به عنوان شهروندان شهر بن عادلانه عمل کنیم.


کد مطلب: 8127

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8127/نخستين-حزب-اسلامی-آلمان-تشکیل

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir