مسجد جرسی مراسم افطاری را با همسایگان غیرمسلمان برگزار کرد

خبرگزاری مهر , 15 شهريور 1388 ساعت 13:27

آمریکا-خیمه: رکز اسلامی جرسی امریکا روز شنبه هشتم شهریورماه درهای خود را در زمان افطار به روی همسایگان غیرمسلمان خود گشود تا آنها را در تجربه ماه رمضان سهیم کند و اسلام را به آنها معرفی کند.


در مراسم افطاری مسجد جرسی حدود ۵۰ نفراز غیرمسلمانان شرکت کردند. این سومین بار است که مسجد مرکز اسلامی جرسی در ماه رمضان درهای خود را به سوی جامعه غیرمسلمان می‌گشاید.

نسیم بدات برگزارکننده این ضیافت بین ادیان و مسئول ابتکارعملهای بین دینی این مسجد گفت: در این ضیافتها معمولاً پیروان ادیان مختلف شرکت کرده بایکدیگر آشنا می‌شوند و ترسهای بی‌مورد در نتیجه تبلیغات منفی رسانه‌ای از بین می‌روند.

از مهمانان غیرمسلمان برای مراسم افطاری با معرفی کوتاهی درباره ماه رمضان استقبال می‌شود و برای آنها تبیین می‌شود که ماه رمضان فرصتی است که مسلمانان قسمت اعظم اوقات خود را به قرائت و تدبر در قرآن می‌گذرانند.

بدات گفت که برای مهمانان توضیح می‌دهیم که تمایز روزه در اسلام با سایر ادیان و مذاهب مختلف چیست و روزه‌داری در اسلام ارتباطی به گناه ندارد بلکه یک بخشی از آداب نیایشی است. اصول رمضان اصول مشترکی را که همه در آن سهیم هستیم به ما یادآوری می‌کند.


کد مطلب: 8197

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8197/مسجد-جرسی-مراسم-افطاری-همسایگان-غیرمسلمان-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir