پزشکان ویژه در هتل‌های عربستان مستقر می‌شوند

خبرگزاری مهر , 15 شهريور 1388 ساعت 13:37

امامکن زیارتی: کمیته حج و عمره عربستان از انتصاب پزشکی در هر هتل و آپارتمان مبله به منظور مواجهه با آنفلوآنزای خوکی و مبارزه با اشاعه این بیماری میان ساکنان مکه و زائران خانه خدا خبر داد.


سعد جمیل القرشی رئیس کمیته حج و عمره و عضو شورای اتاق‌های تجاری صنعتی مکه اظهار داشت: با پزشکان از طریق کمیته بهداشتی در شورای مذکور همکاری می‌شود و با پزشکان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها جهت اقامت در هتل‌ها و آپارتمان‌های مبله قراردادهایی منعقد شده است تا تمامی ابعاد پیشگیری از بیماری را مورد توجه قرار دهند.

همچنین نخستین همایش علمی اطلاع‌رسانی نسبت به بیماری آنفلوآنزای خوکی با حضور آن پزشکان، کارشناسان و محققان به‌زودی برگزار می‌شود.

این در حالی است که کمیته حج و عمره عربستان با نهادهای پزشکی و بهداشتی این کشور توافقنامه‌ای را منعقد کرده است که طی موسم حج از پزشکان مورد قرارداد آنها استفاده کنند. این پروژه شرکت‌های عمره را ملزم به استفاده از پزشکان مقیم در همه هتل‌ها و آپارتمان‌های مبله کرده است.

القرشی اظهار داشت: نقش پزشکان مقیم در هتلها اهمیت بسیاری دارد تا ضمن مشاهده مورد مشکوکی آن را فوری ابلاغ و تحویل بیمارستانهای وزارت بهداشت دهند تا اینکه تحت درمان قرار گیرند. از سوی دیگر برنامه‌های اطلاع رسانی و فرهنگی به منظور مبارزه با اشاعه ویروس آنفلوآنزای خوکی میان زائران خانه خدا انجام می‌گیرد.

با نزدیک شدن به موسم حج رمضان، تعداد زائران خانه خدا با کاهش همراه بوده است، از این رو قیمت هتل‌های چهار و پنج ستاره در مکه بیست تا سی درصد کاهش داشته، اما قیمت اجاره اتوبوس برای انتقال زائران خانه خدا در ماه مبارک رمضان به نسبت بیست درصد افزایش یافته است.


کد مطلب: 8199

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8199/پزشکان-ویژه-هتل-های-عربستان-مستقر-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir