ماندگاري عاشورا به پيام اصيل آن است

16 شهريور 1388 ساعت 14:44

ایران زمین: مديركل تبليغات اسلامي استان اردبيل، ماندگاري قيام تاريخي عاشورا را پيام اصيل و ناب انساني آن دانست.


حجت‌الاسلام مهدي ستوده در جلسه كانون مداحان و شعراي مذهبي اردبيل بیان کرد که امروز با گذشت 14 قرن از رخداد عاشورا اين حادثه همچنان تبلور، معنا و مفهوم مي‌گيرد به طوري كه درس‌هاي برگرفته از عاشورا هر روز تازه‌تر از گذشته است. 

وی احياي اسلام ناب محمدي و برافراشتن پرچم آزادي‌خواهي و عدالت‌خواهي را از جمله پيام‌هاي اصيل عاشورا برشمرد و تصریح کرد که آنچه كه به اين پيام‌ها تازگي و طراوت مي‌بخشد خواسته‌ها و مطلوب انسان براي رسيدن به اين اصل حقيقي است كه در طول تاريخ بشر هميشه مصمم به اجراي آن بوده است. 

مديركل تبليغات اسلامي استان اردبيل با بيان اين كه مداحان و شعراي ما نبايد در گفته‌ها و سروده‌هاي خود اغراق يا تازه‌گويي را ملاك قرار دهند، افزود که هرچند نوآوري در شعرها و مداحي‌هاي عاشورا خوب و مطلوب است اما اين نوآوري نبايد مقدمه انحراف از پيام اصيل باشد.

 ستوده بهترين معيار و ملاك براي سنجش گفتار و عمل هر انسان را عمل به آيات محكم قرآن دانست چرا كه قرآن بهترين زبان براي بيان حقايق است. 

وی بیان کرد که اگر مداحان و شعراي ما بتوانند مفاهيم و مباني قرآن را به خوبي ياد بگيرند و آن را سرمشق گفته‌ها و اظهارات خود قرار دهند ديگر شاهد خرافه‌گويي‌ها و بيان برخي سخنان ناروا نخواهيم بود. 

مديركل تبليغات اسلامي استان اردبيل مداحان را به هوشمندي در ظرايف واقعي عاشورا و بيان هنري آن دعوت كرد و افزود که مداحان اهل بيت(ع) بايد با زبان فاخر هنر و ادبيات آييني محبت ائمه اطهار به ويژه شهداي كربلا را در دل مردم قرار دهند. 

ستوده بشر امروز را بيش از هر زمان ديگر به بيان حقايق دين و تبيين صحيح اهداف ائمه اطهار نيازمند دانست.

در اين جلسه در زمينه برگزاري كنگره شعر عاشورايي، انتخاب كميته داوران، برگزاري مراسم استقبال از محرم و نحوه برگزاري دوره‌هاي آموزشي تخصصي مداحان بحث و تبادل نظر شد.


کد مطلب: 8217

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8217/ماندگاري-عاشورا-پيام-اصيل

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir