تشکیل کمیته استانداردسازی آموزش مبلغان

خبرگزاری مهر , 17 شهريور 1388 ساعت 11:41

رویداد: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی آموزش مبلغان به استان‌ها، گفت: کمیته استاندارد‌سازی آموزشی مبلغان تشکیل شده است‌.


حجت‌الاسلام علی دارابی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر از تشکیل کمیته استاندارد‌سازی آموزشی در ستاد مرکزی دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: این کمیته بیشتر قالب‌های آموزشی را سامان می‌دهد.

وی افزود: برای ارتقای کارگاه‌های آموزشی و یا برنامه‌های آموزشی و توسعه آنها به تدابیر و تمهیداتی نیاز داریم که طی آن سرفصل‌های پیشنهادی استان‌ها هم مورد توجه قرار گیرد. تا براساس این سرفصل‌های پیشنهادی در تدوین محتوای آموزشی جامعیت لازم را لحاظ کرده و از این امر غافل نشویم.

علی دارابی در رابطه با تدوین شیوه‌نامه اجرایی آموزشی تخصصی گفت: این شیوه‌نامه متناسب با سیاست‌هایی که از سوی ریاست سازمان تبلیغات ابلاغ می‌شود به منظور اجرایی‌شدن در استان‌های کشور تدوین شده و در حقیقت نوعی نقشه راه آموزش است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم در آموزش بحث استانداردسازی آموزش‌ها که ناظر به اهداف کمی و کیفی برنامه های اجرایی باشد حائز اهمیت است و از این رو این شیوه نامه تدوین شده است.

حجت‌الاسلام دارابی گفت: سیاست‌هایی که در راستای اجرایی شدن دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های آموزش ویژه گروه های هدف که شامل روحانیون مستقر، روحانیون طرح هجرت، ائمه جماعات، مبلغین و مبلغات، رؤسای تشکل‌های دینی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، اساتید و معلمان حوزه دین می‌شود از جمله مطالب این شیوه نامه است.

وی یادآور شد: در این شیوه‌نامه به سرفصل‌های آموزشی اشاره کردیم و ضرورت پرداختن به این سرفصل‌ها را براساس گروه‌های هدف بررسی کرده و قرار است این آموزش‌ها را براساس موضوع آموزشی مدنظر و همچنین متناسب با اساتید مجرب هر حوزه برگزار کنیم.

علی دارابی گفت: برای مثال اگر آموزشی در رابطه با انحرافات عقیدتی یا آشنایی با عرفان‌های انحرافی و مسلک‌های نوظهور برگزار می‌کنیم طبیعی است که باید استاد محرز در این حوزه‌ها را هم داشه باشیم. بنابراین شرایط اصلی یا صلاحیت‌های عمومی و تخصصی اساتید که در استان‌ها باید به آن توجه داشته باشند موردتأکید قرار می‌دهیم تا تمام این موارد را دنبال کنند.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: برای برگزاری این دوره‌‌های آموزشی به طور حتم باید نیازسنجی صورت گیرد. ما اعتقاد داریم تمام حیطه‌های آموزشی و پژوهشی که توسط ادارات کل سازمان تبلیغات اسلامی ارائه می شود باید در راستای نیاز سنجی انجام گرفته باشد تا بتوانیم نارسایی‌هایی را که وجود دارد با چاره‌های آموزشی دنبال کنیم.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: به تعبیری به نظر می‌رسد ما در راستای عملیاتی‌شدن عدالت آموزشی در حوزه‌های گروه‌های هدف نیازمندیم دستورالعملی که در این شیوه‌نامه اجرایی ابلاغ شده را مورد توجه قرار دهیم.


کد مطلب: 8263

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8263/تشکیل-کمیته-استانداردسازی-آموزش-مبلغان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir