انتشار «گزارش لحظه به لحظه از شهادت اميرالمومنين(ع)»

خبرگزاری فارس , 17 شهريور 1388 ساعت 13:50

فرهنگ: چهاردهمين جلد از مجموعه كتاب‌هاي «گزارش لحظه به لحظه از واقعه شهادت اميرالمومنين(ع)» را به قلم محمدرضا انصاري روايت مي‌كند.


كتاب «گزارش لحظه به لحظه از شهادت اميرالمومنين(ع)» به وقايع صدر اسلام در جريان شهادت اولين امام شيعيان مي‌پردازد.

اين كتاب در ۹ فصل تنظيم شده است.

«پيشگويي‌هايي در مورد شهادت علي(ع) از زمان حضرت موسي تا خلافت آن حضرت»، «مسير حركتي ابن ملجم از يمن براي تبريك خلافت علي (ع) تا حضور در نهروان و ملاقات با قطام و بالاخره پيمان بر قتل وصي پيامبر(ص)»، «مراحل نقشه قتل و زمان ازدواج با قطام»، «چندين ملاقات ابن ملجم با علي(ع)»، «اتفاق‌هاي روزهاي ماه رمضان قبل از شب نوزدهم»، «اتفاقات شب نوزدهم بعد از افطار علي(ع)»، «مناجات شبانه»، «ديدن پيامبر (ص) در خواب»، «التماس مرغابي‌ها»، «گفت‌وگو با امام حسن(ع)»، «اجراي نقشه قتل تا دستگيري ابن ملجم»، «انتقال علي (ع) به منزل و ملاقات‌هاي آن حضرت با افراد مختلف ازجمله: اصحاب، يهوديان، ابن ملجم، طبيب و...»، «وقايع شب بيستم و شهادت از جمله: سفارش‌ها و وصاياي علي(ع) به امام حسن(ع) و اصحاب، مطالبي در مورد كربلا، كفن و دفن» از مطلب‌هاي آمده در كتاب هستند.

فصل نهم كتاب هم به اتفاق‌هاي پس از شهادت حضرت مي‌پردازد.

مراسم غسل و كفن، خاكسپاري شبانه، خطبه امام حسن(ع) و قصاص ابن ملجم برخي از مطالب اين فصل هستند.

دقت در ذكر تمام وقايع، توجه به منابع و مدارك مستند تاريخي و روايي، مسير داستاني كتاب از آغاز تا انجام، و همچنين استفاده از جملات شيوا و روان، از ويژگي‌هاي كتاب است.

انتشارات دليل ما كتاب «گزارش لحظه به لحظه از شهادت اميرالمومنين(ع)» را در ۱۰۴ صفحه با قيمت هزار و ۲۵۰ تومان منتشر كرده است.


کد مطلب: 8280

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8280/انتشار-گزارش-لحظه-شهادت-اميرالمومنين-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir