یک مسوول فرهنگی:

بايد از رواج خرافات در عزاداري هاي حسيني جلوگيري شود.

13 دی 1386 ساعت 21:02

معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان گفت: بايد با مطالعه و بيان روايات صحيح از ايجاد خرافات در مراسم و مناسک حسيني جلوگيري شود.


به گزارش خیمه، معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان در همايش خواهران مداح این شهر اینکه مهمترين وظيفه مداحان را آشنا نمودن نسل نوجوان و جوان با فرهنگ انتظار دانست و گفت: بايد در کنار اشک‌هايي که در عزاداري‌ها ريخته مي‌شود ، شوقي نيز براي آينده روشن ايجاد گردد و اين فرهنگ جاي خود را باز کند که کسي خواهد آمد.

حجت الاسلام حسين روحاني نژاد تصريح كرد : مداحان به عنوان قشري فرهنگي و تاثير گذار امروز در جامعه رسالت انتقال آموزه هاي ديني را بر عهده دارن و بايد از اين ظرفيت بسيار مهم در راه ترويج فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت (ع) استفاده نمود .

وی در ادامه به لزوم آسيب شناسي در حوزه مداحي اشاره كرد و گفت : يكي از آسيب هاي رايج در جامعه خرافات مي باشد و خصوصا خواهران مداح با مطالعه مقتل و روايات صحيح و معتبر از برخورد احساسي در مناسبتها و مراسمات جلوگيري كنند و با خرافات مقابله كنند. 

حجت الاسلام روحانی نژاد افزود: احساس دلدادگي و شيفتگي کودکان و بزرگان ما به عاشوراييان قابل توجه است و اين دلدادگي هر ايراني شيعه را تحت تاثير قرار داده است و اين امر سبب شده که احساس در شعرهاي عاشورايي پر رنگ تر از ديگر جنبه‌ها باشد.

معاون فرهنگي اداره كل تبليغات اسلامي استان سمنان به وظيفه مداحان و سخن‌رانان در زمينه فرهنگ‌سازي مهدويت اشاره نمود و تصريح كرد : بسياري از مداحان و سخنرانان در عزاداري‌هاي عاشورا، تنها از امام زمان (عج) ياد مي‌کنند و در حد طرح مسئله باقي مي‌ مانند و به جايي نمي‌رسند ، در حالي که نياز است در کنار اشک‌هايي که در عزاداري‌ها ريخته مي‌شود شوقي نيز براي آينده روشن ايجاد شود و اين فرهنگ جاي خود را باز کند که کسي خواهد آمد و اين حماسه‌ها را کامل خواهد کرد و انتظار آرامش بخش است . 

بنا بر گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات استان سمنان روحاني نژاد در پايان افزود: البته اين فرهنگ‌سازي تنها وظيفه مداحان و سخنرانان نيست و همه ما در اين زمينه مسئول هستيم.




کد مطلب: 832

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/832/بايد-رواج-خرافات-عزاداري-هاي-حسيني-جلوگيري-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir