انتخابات کانون مداحان برگزار می‌شود

خبرگزاری مهر , 22 شهريور 1388 ساعت 11:26

جامعه: مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تشکل‌های تخصصی کشور با سیاست‌های تشویقی توسعه می‌یابند، از تولید محتوای غنی برای مداحان و انتخابات کانون مداحان خبر داد‌.


حجت‌الاسلام یعقوب دیلمقانی مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در در رابطه با فعالیت‌های تشکل‌های دینی مختلف اظهار داشت: سه نوع تشکل دینی طبقه‌بندی شده است. یک سری از تشکل‌های دینی همواره فعال هستند که از این نوع پنجاه هزار تشکل دینی شناسایی شده است.

وی در ادامه گفت: مجموعه‌ای از تشکل‌های دینی وجود دارند که در موارد خاص فعال هستند و کارهای فرهنگی و تبلیغی انجام می‌دهند که در آن میان می‌توان به تشکل عفاف و حجاب اشاره کرد که در هر استانی یک تشکل فعال وجود دارد‌.

دیلمقانی با اشاره به نوع سوم تشکل‌های دینی یادآور شد: سری سوم از تشکل‌های دینی مرتب درحال گسترش هستند و با عنوان عام تشکل‌های تخصصی فعالیت می‌کنند، این عنوان عام تشکل‌های تخصصی به آموزش مداحی و تشکل‌های تخصصی عفاف و حجاب باز می‌گردد که با سیاست‌های تشویقی و اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنیم آنها را در مراکز استانی تشکیل و گسترش دهیم.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی عمده فعالیت‌های تشکل‌های عفاف و حجاب را تشکیل نمایشگاه‌هایی با محوریت پوشاک و حجاب برتر، الگوهای جدید حجاب، محصولات و تولیدات جدید و همچنین برگزاری گفت‌وگوهای دینی در مدارس و محل خود تشکل در استان‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی عنوان کرد.


برگزاری انتخابات کانون مداحان
دیلمقانی تصریح کرد: انتخابات کانون مداحان بین روزهای پیش از محرم و پیش از صفر برگزار می‌شود و هنوز تصمیم گیری نهایی درباره تاریخ قطعی صورت نگرفته است.

وی افزود: هدف از برگزاری انتخابات ساماندهی مداحی است که این ساماندهی دربرگیرنده شناسایی مداحان اهل بیت، تولید محتوا برای مداحان است که البته این وظایف در فعالیتهای کانون مداحان کنونی وجود دارد اما هر دوره توسعه می‌یابد.

دیلمقانی وظیفه کانون مداحان را تعریف حدود مداحی و تطبیق آن با مداحان جامعه، نظارت بر امر مداحی و آسیب‌هایی که مداحی را تهدید می‌کنند توصیف کرد و در ادامه اظهار داشت: برخی افراد سودجو که صدای خوب دارند و مداحی می‌کنند اما شأن مداحی را رعایت نمی‌کنند و غیر از مداحی هم می‌خوانند که این امر آسیب جدی برای مداحی تلقی می‌شود.

به گفته وی تعیین سطوح مختلف مداحی، آموزش مداحان و ارتقای سطح علمی و فنی مداحان از وظایف مهم این کانون مداحان است. وی همچنین در رابطه با راهکارهایی که به جلوگیری از موازی کاری کانون مداحان و بنیاد دعبل خزاعی صورت گرفته گفت: بنیاد دعبل از نظر سخت افزاری و در جهت رفاه مداحان فعالیت می‌کند، اما کانون مداحان به مسائل نرم افزاری چون آموزش و سایر اهداف تعیین و پیش‌بینی شده می‌پردازد.


کد مطلب: 8328

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8328/انتخابات-کانون-مداحان-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir