تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۳
۰
کد مطلب : ۸۳۳۱
انوشیروان ارجمند:

جوانان برای حضور در جشنواره تئاتر رضوی باانگیزه هستند

جوانان برای حضور در جشنواره تئاتر رضوی باانگیزه هستند
انوشیروان ارجمند، کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگو با روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر رضوی گفت: هرچند امام رضا(ع) تنها در این جشنواره حضور ندارد بلکه در طول سال و طی سال ها در زندگی ایرانیان حضور دارد ، اما ضرورت برگزاری این جشنواره در این است که ضمن گرامیداشت این شخصیت بزرگوار، جوانان برای انجام کار تشویق و ترغیب خواهند شد. وی از مسولان تئاتر کشور خواست تا شرایطی را فراهم کنند که انواع مختلف تئاتر در طول سال بتوانند اجرا داشته باشند که قطعا تئاترهایی با مضامین مذهبی نیز یکی از آنها خواهد بود.

ارجمند ادامه داد: برترین آثار اجرا شده در طول سال به جشنواره تئاتر رضوی راه پیدا کنند، درآنجا دوباره مورد داوری و نیز مداقه قرار بگیرد و پاداش قابل توجهی به آن اختصاص داده شود.

وی افزود: در چنین شرایطی این نوع ازتئاتر می‌تواند جایگاه خود را در میان مخاطبان باز کند و این حسن را دارد که با طیف بیشتری از مخاطب در ارتباط خواهیم بود و آن فراگیری که مدنظر برگزارکنندگان جشنواره است، به وجود خواهد آمد.

این بازیگر تئاتر توضیح داد: دبیرخانه جشنواره باید در تمام طول سال مضامینی را که در ارتباط مستقیم با امام رضا(ع) هستند، به خصوص آنها که فراز و فرودهای زندگی ایشان را به نمایش درمی‌آورند یا پیرامون ابعاد اجتماعی زندگانی آن حضرت است، در تمام طول سال بپذیرد و برای به نمایش درآوردن آنها سرمایه‌گذاری کند تا بتواند به جایگاه واقعی خود در میان هنرمندان و نیز تماشاگران دست پیدا کند و ترغیب کننده بیش از پیش هنرمندان برای فعالیت باشد.

وی با بیان اینکه تئاتر از ایراد پند و اندرز به صورت مستقیم خودداری می‌کند، گفت: تماشاگر با تماشای تئاتر ذهن‌اش را به کار می‌گیرد لذا هنرمندان باید برای حضور در این جشنواره به تولید آثاری دست بزنند که مخاطب آن تمام اقشار مردم باشد و به سمت آن جذب شوند.
مرجع : جشنواره تئاتر رضوی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما