8 برنامه ویژه آماده پخش در ایام محرم از شبکه دوم سیما

15 دی 1386 ساعت 19:04

برنامه‌های ويژه شبكه دوم سيما در ايام محرم امسال كه با نگرشی عاشورايی تهيه شده، اعلام شد.


به گزارش خیمه، روابط عمومی شبكه دو، ويژه برنامه‌هايی كه برای پخش در ايام ماه محرم برای شبكه دو تهيه شده است را به شرح زیر اعلام کرد؛

پريدخت
«پريدخت» يكی از برنامه‌های شبكه دو در اين ايام ماه محرم است. اين سريال 13 قسمتی به داستان زندگی دختری به نام پريدخت كه دختر حاج ميرزا يكی از سرشناسان مؤمن شهر است، می‌پردازد.

در اين سريال زندگی پريدخت در سه مقطع تاريخی نشان داده می‌شود: سال 1314 كه اولين مقطع زندگی اوست. بعد پريدخت را در سال 1320 می‌بينيم، زمانی كه رضاشاه تبعيد می‌شود و محمدرضا جای او را می‌گيرد و بعد زندگی پريدخت را 14 سال بعد يعنی دوران بعد از كودتای 28 مرداد در سال 1334 پی می‌گيريم.

ليلا حاتمی، علی مصفا، داريوش ارجمند و كامبيز ديرباز از جمله بازيگران سريال جديد سامان مقدم هستند كه رامين عباسی زاده هم تهيه كننده آن است.

آئين‌ها و روايت‌ها
اين برنامه كاری از گروه اجتماعی شبكه دو است كه در 13 قسمت به بحث و گفتگو با 13 كارگردان می‌پردازد. بحث و بررسی آيين‌های عاشورايی در سينمای ايران از جمله مهمترين مباحث مطرح در اين برنامه است.

علی‌رضا قاسم‌خان، تهيه كننده و طراح و احمد آسوده كارگردان اين برنامه هستند. عليرضا رئيسيان، ارد عطاپور و احمد طالبی‌نژاد از جمله كارگردانانی هستند كه ميهمان اين برنامه خواهند بود.

رنگ حركت
اين برنامه در 20 قسمت 10 دقيقه‌ای به معرفی فرهنگ عاشورايی می‌پردازد. شناخت فرهنگ اصيل عاشورايی و جنبش مردمی در سراسر كشور از جمله مباحث اصلی اين برنامه است. اين برنامه شامل گزارشهای مردمی و گفتگو با كارشناسان می‌باشد. تهيه‌كننده و كارگردان اين برنامه داوود تقديری و نويسنده آن صادق شبسترياست.

«5 دقيقه تا مرز »كاری از گروه معارف شبكه دو سيما و عنوان تله‌ تئاتری نمايشی است كه در 7 قسمت 40 دقيقه‌ای پخش خواهد شد. موضوع اين مجموعه پيرامون منزلگاهی در مرز ايران و عراق است كه شخصی به نام آصف در آن به پرده‌خوانی مشغول است. او كه در سالهای دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته، هر بار با پرده خوانی كه برای مسافران انجام می‌دهد آنها را با يكی از شخصيتهای عاشورا آشنا می‌سازد.

نويسنده اين كار، سيد عليرضا حسينی است و كارگردانی و تهيه كنندگی آن را به ترتيب سيدجواد هاشمی و مجيد عباسی برعهده دارند. از هنرمندانی كه به ايفای نقش در اين مجموعه می‌پردازند، می‌توان به امير دژاكام، عزت ا... مهرآوران، سعيد شيخ زاده، كاوه آهنگر و شيوا بلوريان و رامين ناصرنصير اشاره نمود.

اين تله تأتر در ايام محرم از شبكه دوسيما پخش خواهد شد.

ثقة الاسلام تبريزي
«مجموعه بازسازی شده ثقة‌الاسلام تبريزی» كاری از گروه تاريخ و مناسبت‌های اين شبكه است كه درخصوص شهيدميرزاعلی ثقة‌الاسلام تبريزی بحث می‌كند.‌ وی كه از رهبران جمهوری مشروطه‌خواهی ايران بود طی فتوای جهاد در سال 1330 در شهر تبريز توسط روسها در ظهر عاشورا به دار آويخته شد. اين مجموعه در سال‌های 76-77 به كارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل برای شبكه دو سيما تهيه شده بود و سال 79 از شبكه دو سيما پخش شد. اين مجموعه در 12 قسمت 25 دقيقه‌ای در ايام محرم از شبكه دو سيما پخش خواهد شد. تهيه‌كننده كار مسعود جلالی‌پور است و تدوين آن را علی ملك‌پور عهده‌دار است.

بچه‌هاي ابري
كاری از گروه كودك و نوجوان شبكه دو سيماست.

ويژه برنامه عاشورا و تاسوعا
اين ويژه برنامه به صورت زنده و در 2 قسمت 180 دقيقه‌ای از شبكه دو با ساختاری تركيبی، نمايشی پخش خواهد شد. تهيه كننده اين كار، ابراهيميان است.

اختتاميه جشنواره آئين‌هاي عاشورايي 
اختتاميه جشنواره آئين‌های عاشورايی از ديگر برنامه‌های شبكه دو برای اين ايام است.

فيلم سينمايي «هفتاد و سومين تن» 
فيلم سينمايی «هفتاد و سومين تن» نيز يكی ديگر از برنامه‌های ويژه محرم است كه كارگردانی و تهيه كنندگی آن را به ترتيب مسعود رسام و ايرج محمدی بر عهده ‌دارند.

موضوع اين فيلم درخصوص روزنامه‌نگاری به نام حسينی است كه از طرف مدير مسئول روزنامه به خاطر افشای دزدی يك كار ساختمانی توبيخ می‌شود. مدير مسئول روزنامه به خاطر سهامدار بودن در آن پروژه ساختمانی، حسينی را تهديد می‌كند كه بايد مطابق خواسته‌های او مطلب بنويسد. از طرفی به دليل آنكه حسينی بازيگر تأتری است كه در آن نقش هفتادوسومين يار امام حسين(ع) را ايفا می‌كند به دليل درد اثنی عشر به بيمارستان منتقل می‌شود. در آنجا با وقوع اتفاقاتی به اين نتيجه می‌رسد كه با عدم چاپ گزارش پروژه ساختمانی حقی را پايمال كرده است.


کد مطلب: 845

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/845/8-برنامه-ویژه-آماده-پخش-ایام-محرم-شبکه-دوم-سیما

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir