عليرضا دبير:

مردمي بودن سوگواري حسيني، فرهنگ عاشورا را زنده نگه مي‌دارد

15 دی 1386 ساعت 19:56

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مديريت خود مردم در برگزاري هيئت‌ها بهترين مديريت است، اين امر نقش به سزايي در حفظ فرهنگ عاشورايي در ميان مردم ايفا مي‌كند.


به گزارش خیمه، عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت: دهه محرم فرصت خوبي براي بيان واقعيت‌هاي عاشوراست، هيئت‌هاي عزاداري از وسواس اجرائي مراسم عزاداري دست برداشته و به محتواي حماسه عاشورا بيشتر بپردازند. 

عليرضا دبير- عضو شوراي اسلامي شهر تهران- در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رساني پنجمين نمايشگاه عطر سيب گفت: كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر جلسات متعددي را براي هماهنگي با سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف به منظور ايجاد نظم و امنيت اجتماعي مردم در ماه محرم داشته است.
وي ادامه داد: در اين راستا نيروي انتظامي، آتش نشاني، اورژانس و براي به وجود آوردن فضاي آرام و آماده براي عزاداري مردم همكاري خوبي را با شهرداري و شوراي اسلامي شهر داشته‌اند.
عضو شوراي اسلامي تهران گفت: توجه به فلسفه عاشورا و اهميت آن براي نسل جوان و نوجوان در محرم بسيار مهم است و هيئت‌ها بهترين وسيله براي اگاهي دادن به نسل جوان و نوجوان ما هستند. 

وي افزود: نقش مداحين و ذاكرين اهل بيت در هيئت‌هاي عزاداري براي تشريح و بيان فلسفه عاشورا تعيين كننده است. 

دبير در ادامه از نقش مردم در برگزاري هيئت‌ها گفت و تصريح كرد: مديريت خود مردم در برگزاري هيئت‌ها بهترين مديريت است و همانگونه كه تجربه نشان داده است در اين شكل مديريت تقسيم مسئوليت‌ها بين قشرهاي مختلف مخصوصاً جوانان و نوجوانان، فضاي عزاداري را صميمي‌تر نشان مي‌دهد و اين امر نقش به سزايي در حفظ فرهنگ عاشورايي در ميان مردم ايفا مي‌كند. 

وي تاكيد كرد: اگر در هيئت‌ها از حرف‌هاي تكراري كاسته شود و بيشتر بر پيام عاشورا و هدف امام حسين(ع) تاكيد شود، بي‌شك استقبال مردم براي شركت در عزاداري‌ها بيشتر مي‌شود. 

پنجمين نمايشگاه عطر سيب با هدف اهداي اقلام فرهنگي و تجهيز هيئت‌هاي مذهبي از12 تا 22 دي ماه در فرهنگسراي بهمن برگزار مي‌شود.


کد مطلب: 859

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/859/مردمي-بودن-سوگواري-حسيني-فرهنگ-عاشورا-زنده-نگه-مي-دارد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir