یک مسوول فرهنگی:

مسئولان تبيين اهداف قيام امام حسين (ع) برای جامعه را جدی بگيرند

15 دی 1386 ساعت 20:13

رییس اداره امور فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: مسئولان فرهنگی در تبيين اهداف قيام امام حسين (ع) و زنده نگهداشتن عاشورا تلاش كنند.


به گزارش خیمه، رئيس اداره امور فرهنگی و تبليغ اداره‌كل تبليغات اسلامی قم گفت: مسئولان فرهنگی بايد با استفاده از امكانات موجود بيش از پيش در تبيين اهداف قيام امام حسين (ع) و زنده نگهداشتن عاشورا تلاش كنند. 

حجت‌الاسلام والمسلمين «محمود نجاريان‌زاده» رئيس اداره امور فرهنگی و تبليغ اداره‌كل تبليغات اسلامی قم در گردهمايی رابطان فرهنگی ادارات و ارگان‌های دولتی استان قم، ويژه ماه محرم گفت: دشمن، امروز با تمام توان خود برای محو عاشورا تلاش می‌كند، لذا بايد با درك شرايط حساس كنونی به بهترين نحو از فرصت ايجاد شده، استفاده كرد.

وی افزود: ما هرچه داريم از عاشورا است، بنابراين برگزاری آيين‌های باشكوه برای گسترش اين دو فرهنگ در ميان جامعه به‌ويژه نسل جوان ضرورتی اجتناب ناپذير است.

نجاريان زاده در ادامه با اشاره به جايگاه مهم مذهبی قم در جهان اسلام، تبيين فرهنگ عاشورا و مقابله با تلاش دشمن برای محو اين فرهنگ را از سوی مسئولان فرهنگی قم و طلاب و روحانيون با اهميت خواند و تصريح كرد: شهر مذهبی قم در اين مناسبت بزرگ بايد سرآمد ديگر مناطق كشور باشد.

رئيس اداره امور فرهنگی و تبليغ اداره‌كل تبليغات اسلامی قم تأكيد كرد: ما در ماه محرم بايد حمايت از غدير را بياموزيم، زيرا دشمنان برای از بين بردن ولايت، امام حسين (ع) و ياران باوفايش را در روز عاشورا به شهادت رساندند.

وی از مسئولان فرهنگی و متوليان امر در استان قم خواست كه با استفاده از تمام ظرفيت‌ها برای گسترش فرهنگ عاشورا تلاش كنند.

همچنين، دراين نشست، رابطان فرهنگی ادارات و ارگان‌های دولتی نيز ديدگاه‌های خود را درباره افزايش كمی و كيفی برنامه‌های مربوط به ماه محرم بيان كردند.


کد مطلب: 863

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/863/مسئولان-تبيين-اهداف-قيام-امام-حسين-ع-جامعه-جدی-بگيرند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir