شهادت 40 شیعه پاکستانی در اثر انفجار انتحاری

ابنا , 28 شهريور 1388 ساعت 12:01

رویداد: دست کم 40 نفر از شیعیان در یک بازار واقع در 15 کیلومتری شهر "کوهات" در ایالت شمالغربی سرحد پاکستان بر اثر حمله انتحاری تروریستی شهید و 80 نفر مجروح شدند و یک مسجد اهل سنت نیز مورد حمله قرار گرفت.


رویداد: یک عامل تروریست با خودروی مملو از مواد منفجره در «سه راه کچه‏پخه» در حومه قصبه شیعه‏نشین «شیرکوت» از توابع شهر «کوهات»، به کارگران و مغازه‏داران شیعه حمله کرد. بر اثر انفجار خودروی این تروریست، بیش از 40 نفر از مردم شهید و حدود80 نفر بشدت مجروح شدند که حال برخی از مجروحین وخیم است و احتمال افزایش تعداد شهداء وجود دارد.

قابل ذکر است که مناطق شیعه‏نشین ایالت سرحد از سه سال گذشته ناآرام است و شیعیان مظلوم این مناطق هر از چند گاهی مورد حملات تروریستی قرار می‏گیرند. تاکنون بر اثر این حملات بیش از یک‌هزار نفر از شیعیان این مناطق به شهادت رسیده‏اند.

بیشتر شهیدان و مجروحان این حادثه کارگران معادن زغال سنگ منطقه «اورکزئی» هستند که برای برگزاری مراسم عید فطر در کنار خانواده‏هایشان به خانه برگشته بودند.در بین شهداء، تعدادی زن و کودک نیز مشاهده می‏شوند. 

گزارش پلیس حاکی از آن است که 140 کیلو مواد منفجره در خودروی عامل انفجاری جاسازی بوده و براثر این انفجار دهها مغازه و یک رستوران نیز خسارت کلی دیده و 12 خودروی پارک شده در بازار نیز در آتش سوختند.

نخست وزیر پاکستان، حمله تروریستی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را محکوم کرد.

در همین حال تروریست‏ها، بمبی را نیز در یک مسجد متعلق به اهل سنت در جاده «شاهوخیل» و در فاصله کمی از "کچه‏پخه" منفجر کردند. براثر این انفجار «حاجی خان افضل» ناظم شهرستان «هنگو» ـ که در این مسجد به اعتکاف نشسته بود ـ کشته شد. (ناظم، مقامی شبیه به رییس شورای شهر در ایران است).

این دو حادثه همزمان در یک منطقه، نشان می‏دهد که تروریست‏ها نه شیعه رحم می‏کنند و نه به سنی، بلکه برای خشنودی استکبار جهانی تمامی مسلمانان را هدف قرار می‏دهند.


کد مطلب: 8632

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8632/شهادت-40-شیعه-پاکستانی-اثر-انفجار-انتحاری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir