عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري :

هیات ها باید به ‌رسالت خود كه همان رساندن "پيام عاشورا" است، تلاش كنند.

خبرگزاری ايرنا , 16 دی 1386 ساعت 17:49

عضو شورای خبرگان رهبری گفت:هيات‌هاي مذهبي بايد پيشگام "ولايت مداري " در حوزه‌هاي ديني باشند.


عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري در اولين همايش "عاشوراييان و نقش هيات‌هاي مذهبي در احياي امر به معروف و نهي‌از منكر درخرافه‌زدايي" در شهركرد افزود: بايد نشر دين و گسترش آموزه‌هاي ديني در بين افراد جامعه از مهمترين اهداف مراسم عزاداري ايام محرم باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: هيات‌هاي مذهبي بايد پيشگام "ولايت مداري " در حوزه‌هاي ديني باشند.

وي افزود: مبلغان ديني بايد در آيين‌هاي عزاداري محرم، آرمان‌هاي عاشورا را با بياني هنرمندانه و بدور از خرافه‌گويي به گوش مردم برسانند. 

عضو شورای خبرگان رهبری گفت: هيات‌هاي مذهبي به لحاظ داشتن پايگاه ديني و اجتماعي خاص در جذب جوانان و گرايش باورهاي آنها به ائمه و اهل بيت (ع) نقش ممتازي دارند. 

وی با اشاره به نزديك شدن زمان برگزاري هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي تصريح ‌كرد:  هيات‌هاي مذهبي باید از  فضاي سياسي دور باشند و بدون داشتن نگرش نسبت به ‌شخص خاصي در انتخابات به ‌رسالت خود كه همان رساندن "پيام عاشورا" است، تلاش كنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی افزود: عزاداري‌ها بايد همراه با شور و شعور حسيني باشد تا بتوان از اين طريق فرهنگ و پيام عاشورا را در بين نسل جوان و نوجوان نهادينه كرد.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري نیز در اين همايش احياي امر به معروف و نهي از منكر را مهمترين رسالت قيام كربلا دانست.

آيت‌الله محمدرضا ناصري افزود: دهه محرم بهترين فرصت براي احياي فريضه امربه معروف و نهي ازمنكر است. 

وی برانداختن، حكومت طاغوت را نمادي از امر به معروف ونهي ازمنكر دانست و افزود: بايد با ترويج امر به معروف و نهي از منكر در جامعه در مقابله با تهاجم فرهنگي دشمن آگاهانه مبارزه كرد.

امام جمعه شهركرد بر لزوم ارتقاي سطح كمي و كيفي هياتهاي مذهبي تاكيد كرد.
 
خاطر نشان می شود، استان چهارمحال ‌وبختياري هم‌اكنون داراي حدود‪ ۸۰۰‬هيات مذهبي است.


کد مطلب: 870

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/870/هیات-باید-رسالت-خود-همان-رساندن-پيام-عاشورا-تلاش-كنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir