۸۷ یمنی قربانی راکت‌های دولتی یمن

UPI , 31 شهريور 1388 ساعت 13:49

جهان-خیمه: درگیری نیروهای دولتی و شیعیان زیدی یمن همچنان از میان مردم عادی و مبارزان قربان می‌گیرد. دولت یمن در آخرین اقدام خود بیش از ۱۵۰ مبارز هدف راکت قرار داد.


مقام‌های دولتی یمن اعلام کردند که بعداز حمله شیعیان یمن (معروف به الحوثی) به ساختمان‌های دولتی مواضع آنها درکوه‌ها را با راکت هدف گرفته‌اند و بیش از ۱۵۰ مبارز را کشته‌اند. همچنین ۷۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند. بخش اصلی درگیری‌ها در منطقه شمالی صعده است. در حقیقت این درگیری‌ها در حوالی میان مرزهای عربستان و یمن صورت می‌گیرد.

از روز جمعه دولت یمن اعلام آتش‌بس یک‌طرفه کرده بود اما شنبه بار دیگر دو طرف به روی یکدیگر آتش گشودند. گروه الحوثی به یک ساختمان دولتی حمله کرده و دو سرباز گارد ملی یمن را کشته و بیست نفر را زخمی کرده بود و حال نیروهای دولتی به تلافی برآمده‌اند.

عربستان از دولت یمن حمایت می‌کند و برخی شیعیان زیدی این کشور نیز کمک‌هایی را به شیعیان زیدی گروه الحوثی می‌کنند. این گروه متهم هستند که از کشورهای خارجی مانند ایران کمک دریافت می‌کنند در صورتی که مقامات گروهی الحوثی دریافت هرگونه کمک از دولت‌های خارجی را اکیدا رد می‌کنند.

هفت گذشته ۸۷ نفرکه اغلب آنها زنان و کودکان بودند در حمله نیروهای دولتی کشته شدند. الحوثی دولت یمن را به نقض حقوق بشر متهم کرده است. دولت یمن هم گروه الحوثی را به دلیل یکی بودن پناهگاهای نظامی و شهروندان عادی محکوم کرده است.

از سوی دیگر بی‌بی‌سی در گزارشی به وضعیت آوارگان یمنی پرداخته است. آوارگانی که در اردوگاه‌های موقت زندگی می‌کنند و گروهی از آنها طرفدار الحوثی و گروهی دیگر طرفداران دولت یمن هستند. این آوارگان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و بیم آن وجود دارد که درگیری‌های دو طرف به درون چنین اردوگاه‌هایی کشیده شود.

[ادامه درگیری میان شیعیان و دولت یمن]


کد مطلب: 8891

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8891/۸۷-یمنی-قربانی-راکت-های-دولتی-یمن

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir