تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ ساعت ۰۷:۳۶
۲
۰
کد مطلب : ۸۹

مقاله نامه امام رضا(ع) منتشر می شود

مقاله نامه امام رضا(ع) منتشر می شود
به گزارش خیمه، ناظر طرح پژوهشی مقاله نامه امام رضا(ع) گفت: طرح پژوهشی مقاله نامه امام رضا(ع) و حرم مطهر رضوی به همت كارشناسان گروه مطبوعاتی منتشر و به عنوان يك منبع مرجع، در دسترس محققان و پژوهشگران قرار خواهد گرفت. 

طاهره مهاجر زاده با اعلام اين خبر افزود: اين طرح شامل شناسايی، گردآوری و تهيه فهرست موضوعی مقالات تحت عنوان«مقاله نامه امام رضا(ع)» است كه با تكيه بر نشريات ادواری موجود در آرشيو مطبوعات سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی تهيه و تدوين شده است.

وی در خصوص بيان اهداف اجرای اين طرح بيان داشت: شناسايی فرهنگ هنری، زندگی نامه و سيره امام رضا(ع)، مجاهدت های علمی و عملی ايشان و همچنين اطلاع رسانی و دسترسی آسان محققان مراكز تحقيقاتی نسبت به تعداد و محل مقالات مرتبط از جمله مهمترين اهداف گردآوری اين اثر بوده است.

مهاجر زاده ادامه داد: اين اثر با پشتوانه حدود 7 هزار عنوان نشريه شامل يك ميليون نسخه موجود در آرشيو جرايد سازمان تهيه شده است.

سرپرست گروه مطبوعات سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی در خصوص ضرورت تهيه مقاله نامه امام رضا(ع) بيان داشت: فهرست ها از جمله منابعی هستند كه با سياهه كردن مشخصات، كتابشناختی منابع اطلاعاتی و سهل كردن نحوه دسترسی به آنها به محققان و پژوهشگرانس جهت يافتن اطلاعات مورد نطر كمك شايانی می كنند.

وی خاطر نشان كرد: بدون شك علمی ترين و روز آمدترين اطلاعات مربوط به هر حوزه ای نخست در قالب مقالات در مطبوعات منتشر می شود واهميت مطبوعات در تسريع تحقيقات، پژوهش های علمی و استخراج مقالات موضوعی بر كسی پوشيده نيست.

مهاجر زاده افزود: تا كنون فهرست جامعی از مقالات منتشر شده در خصوص شخصيت امام رضا(ع) و حرم مطهر تهيه شده است و كمبود اين مرجع برای محققان و پژوهشگران كاملا احساس می شود.

وی ادامه داد: اين فهرست حاوی اطلاعات كتابشناختی جامع مقالات فارسی است كه موضوع آن درباره«امام رضا(ع) و حرم مطهر» است برای تدوين اين مقاله نامه تا كنون بيش از 872 عنوان نشريه(شامل 240 هزار نسخه مجله، روزنامه و سالنامه) منتخب موجود درآرشيو مطبوعات سازمان مورد بررسی قرار گرفته است.

بنابرگزارش ایکنا، وی گفت: نتيجه اين طرح شناسايی و بازيابی بيش از 6396 مقاله در 10 موضوع كلی زندگی نامه، زيارت، كرامات، امام رضا(ع) و حكومت، سخنان و فرمايشات، امام رضا(ع) در ادبيات، امام رضا(ع) در آينه هنر، ارزش ها و روش ها، حرم و جنبه های متفرقه است كه هر موضوع خود دارای زير مجموعه های مرتبط نيز می باشد و اين همه دليلی بر اهميت و گسترش اين طرح است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

بسيار خب بود استفاده كرديم
عالی