ويژه برنامه هاي شبکه پنج سيما در ايام محرم اعلام شد

18 دی 1386 ساعت 17:28

وضو با مهتاب، کتاب شناسي عاشورا، محافل حسيني، عطر عاشقي، اسوه هاي آسماني، تا نيايش و معرفي اصحاب حضرت سيدالشهداء از جمله برنامه هایی که از سوی شبکه 5 سیما برای پخش در ماه محرم آماده شده است.


به گزارش خیمه، وضو با مهتاب، کتاب شناسي عاشورا، محافل حسيني، عطر عاشقي، اسوه هاي آسماني، تا نيايش، معرفي اصحاب حضرت سيدالشهداء، زيارت وارث، سخنراني مذهبي، مداحي و مرثيه خواني از جمله برنامه هايي هستند که در ايام محرم از شبکه پنج سيما پخش مي شوند.

 ويژه برنامه وضو با مهتاب که برنامه اي ترکيبي است در دو بخش توليدي و زنده پخش مي شود در بخش زنده با حضور اساتيد دانشگاه به بررسي تاريخچه عاشورا مي پردازد و در بخش توليدي قصه هاي عاشورابا عنوان حرفي از هزاران به شرح قصه هاي کاروان عاشورا با صداي آشا محرابي پخش مي شود.

مقتل خواني با اجراي بهروز رضوي، مصاحبه با هنرمندان ورزشکاران، هنرمندان مينياتوريست ها، خطاطان، استادان و نويسندگاني که فعاليت فرهنگي ويژه در عرضه عاشورا داشته اند، مستند جاري مثل رود که به بررسي آئين نامه هاي مذهبي هيئت هاي عزاداري مقيم مرکز يا گزارشگري سعيد بکايي مي پردازد، از ديگر بخش هاي اين برنامه است.

وضو با مهتاب به تعداد 14 قسمت 60 دقيقه اي به تهيه کنندگي اميرحسين خرمشاهي از اول محرم هر شب ساعت 30/21 پخش مي شود. ويژه برنامه کتاب شناسي عاشورا با هدف معرفي کتبي که درباره عاشورا نوشته شده به تعداد 30 برنامه 15 دقيقه اي به تهيه کنندگي محمد غفاري حضري تهيه شده است.

در اين برنامه که در دو بخش بزرگسالان و نوجوانان تهيه شده است، در بخش معرفي کتب نوجوانان تعدادي نوجوان که در مدرسه اي حضور دارند به معرفي 15 کتاب ويژه نوجوانان چون خون خدا به نويسندگي سيد مهدي شجاعي، خداحافظ درختان سرو نوشته مژگان شيخي، ظهر روز دهم نوشته قيصر امين پور و... مي پردازد و در لابلاي بخش نوجوان نيز مصاحبه هايي که از نويسندگان کتب گرفته شده است، پخش مي شود.

کارشناساني چون منصوري لاريجاني، افشين اعلا، مژگان شيخي، پيروز قاسمي، سيدمهدي شجاعي و خانم فلکشاهي با حضور در برنامه به بررسي و معرفي آثاري چون حماسه حسيني (شهيد مطهري) فتح خون (شهيد آويني ) خورشيد در حجاب ( سيدمهدي شجاعي)، پژوهش تازه در مورد قيام امام حسين(ع) (دکتر حسين شهيدي)، فرهنگ عاشورا (حجت الاسلام جواد محدثي) و آثار ويژه نوجوان مي پردازند، همچنين قسمت هايي از کتب با صداي مهران دوستي پخش مي شود.

برنامه "تا نيايش" نيز به صورت زنده به تفسير زيارت وراث و عاشورا و بررسي مباني اخلاقي حسيني مي پردازد. "عطر عاشقي" و "اسوه هاي آسماني" دو برنامه توليدي ديگري است که به مناسبت ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان بصورت ويژه پخش خواهند شد.

محافل حسيني همچون سال هاي گذشته با حضور در يکي از مجالس عزاداري حال و هواي اين گونه محافل را به مخاطب منعکس مي کند، مداحان اين برنامه سيد مجيد بني فاطمه، غلامرضا سازگار، علي انساني، سيلم موذن زاده، ابوالفضل بختياري و ... هستند.

پخش هر روز زيارت وراث (هر روز صبح ساعت 6 صبح) و دو سخنراني مذهبي در ساعت هاي 30/6 و 15/12 و روزهاي تعطيل ساعت 15 و پخش ويژه برنامه اصحاب سيدالشهداء(ع) که در اين برنامه شرح حال 72 تن از اصحاب سيد الشهداء(ع) به مخاطبان انعکاس داده مي شود، از ديگر برنامه هاي اين ايام است. 

بنابراعلام روابط عمومي شبکه پنج سيما، برنامه هاي عادي شبکه همچون صبح تهران، تهران 20 و به خانه بر مي گرديم با اشاره به موضوعات مرتبط با مقوله محرم و قيام امام حسين (ع) در تحليل و تکريم اين ايام اقدام مي کنند.


کد مطلب: 890

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/890/ويژه-برنامه-هاي-شبکه-پنج-سيما-ايام-محرم-اعلام

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir