مسلمانان یمن در آستانه بحران انسانی

خبرگزاری رويترز , 1 مهر 1388 ساعت 12:30

جهان-خیمه: گروه کمک‌های بین‌المللی آکسفام هشدار داد که یمن در استان فروافتادن در یک بحران انسانی است. بحرانی که بیش از هر چیز نتیجه گسترش درگیری‌ها میان دولت این کشور و مبارزان شیعی مناطق شمالی است.


سازمان ملل متحد اعلام کرده است که از سال ۲۰۰۴ که این درگیری‌ها در یمن آغاز شد تا کنون بیش از ۱۵۰هزارنفر آواره شده‌اند و هزاران نفر از شیعیان ساکن مناطق شمالی نیز در کمپ‌های موقتی یا دائمی زندگی می‌کنند.

ماه گذشته عملیات نیروهای دولتی علیه شیعیان الحوثی شدت گرفت و از آن به بعد این هشدار جدی‌تر شده است. آکسفام در بیانیه خود درخواست توفق فوری درگیری‌ها و گشوده‌شدن راهی برای کمک‌رسانی به آوارگان شده است.

دو حمله هوایی هفته گذشته نیروهای دولتی ده‌ها نفر کشته شدند که شمار زیادی از آنها زنان و کودکان بودند. این اقدام دولت یمن با اعتراض نهادهای بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری یمن روبرو شده است. البته دسترسی خبرنگاران رسانه‌ها به مناطق درگیری دشوار است و به همین دلیل گزارش‌های دقیقی وجود ندارد.

رسانه دولتی یمن همچنین گزارش داده است که در روزهای منتهی به پایان ماه رمضان - و با وجودتوافق برای توقف مناقشات – ده‌ها نفر از شیعیان یمن در حملات نیروهای دولتی کشته شده‌اند. این درگیری‌ها اوضاع در شهر صعده را همچنان بحرانی باقی گذاشته است.

[۸۷ یمنی قربانی راکت‌های دولتی یمن]


کد مطلب: 8907

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8907/مسلمانان-یمن-آستانه-بحران-انسانی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir