همایش «روسیه و جهان اسلام» برگزار می‌شود

1 مهر 1388 ساعت 13:37

جهان: همایش بین‌المللی «روسیه و جهان اسلام؛ همکاری با هدف ایجاد ثبات» با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پنجشنبه دوم مهر در مسکو برگزار می‌شود.


 هدف از برگزاری این همایش توسعه همکاری‌های بین‌المللی روسیه با کشورهای جهان اسلام و سازمان‌های اسلامی اروپا و ایالات متحده آمریکا در حوزه علوم، فرهنگ و اقتصاد عنوان شده است .

توسعه همکاری‌های بین‌المللی روسیه با کشورهای مسلمان جهان و جامعه اسلامی اروپا، آسیا و آمریکا، پاسخ امت مسلمان به تهدیدات سیاسی و عدم ثبات اقتصادی، همکاری روسی اسلامی در حوزه اقتصاد و غلبه بر پیامدهای بحران از جمله موضوعات این همایش عنوان شده‌اند‌.

همکاری دولت‌ها و جوامع مسلمان با کشورهای توسعه یافته دنیا با هدف ایجاد ثبات سیستم مالی و تحکیم مدل‌های مالی اقتصادی اسلامی، همکاری روسی اسلامی در حوزه علم، فرهنگ و آموزش و نقش سازمان‌های دینی و اجتماعی مسلمانان در توسعه همکاری‌های بین‌المللی روسیه و دنیای اسلام نیز از دیگر مباحث این همایش هستند‌.

فعالان برجسته اجتماعی و دینی بیش از ۴۰ کشور جهان از جمله آیت‌الله محمدعلی تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش شرکت خواهند داشت.


کد مطلب: 8909

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/8909/همایش-روسیه-جهان-اسلام-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir