دستاوردهای تجمع مسلمانان در کاپیتول هیل

http://www.newsmax.com , 8 مهر 1388 ساعت 13:51

جهان - خیمه :عده ای از مسلمانان در ناحیه کاپیتول هیل واشینگتن دی سی تجمع کردند. این عده پس از اقامه نماز برای تصحیح چهره اسلام نزد غیرمسلمانان شعار دادند.


حدود سه هزار نفر نمازگزار مسلمان در کاپیتول هیل گرد هم آمدند تا آنچه را اسلام حقیقی می‌نامیدند به امریکایی‌ها نشان دهند. اسلامی که به گفته آنان دین صلح است. تجمع‌کنندگان شعار می‌دادند:«اینک زمان ما فرا رسیده است.»

دکتر تاوفیک حمید که پیش از این به عنوان دستیار دکتر الظواهری (نفر دوم فرماندهی القاعده) شناخته می‌شد و اکنون با تغییر نگرش به یک اسلام‌شناس اصلاح‌طلب تبدیل شده است و به عنوان پژوهشگر فعالیت می‌کند. وی که کتاب «جهاد درونی» را تالیف کرده است، حاصل این تجمع را سه دستاورد می‌داند:

یک؛ این نکته که امریکایی‌ها بدانند که اسلام دین صلح است و آنان بتوانند در کمال آرامش به نیایش خود پرداخته و در انظار عمومی نماز بخوانند. همچنین دکتر حمید معتقد است اگر همانند این حرکت در کشورهای مسلمان برای ادیان و اعتقادات دیگر صورت بگیرد و دیگر مذاهب نیز بتوانند در اماکن عمومی نمادهای مذهبی خود را همراه داشته و به نیایش بپردازند، در اصلاح نگرش غیرمسلمانان به مسلمانان قدمی بزرگ برداشته خواهد شد.

دوم؛ دکتر حمید انتخاب کاپیتول هیل را به عنوان محل نماز و نیز شعار «اینک زمان ما فرا رسیده است» را تحسین می‌کند و معتقد است که این شعارهمان مسیری است که مسلمان در برافراشتن پرچم اسلام درکاخ سفید طی می‌کنند تا در کنار قوانین اساسی امریکا، قوانین شریعت اسلام نیز به اجرا درآید.

سوم؛ برگزارکنندگان این تجمع می‌کوشند تا تصویر غلطی که از اسلام درباره زنان و حقوق آنان، سنگسار و اعدام و ... در ذهن غیرمسلمانان به وجود آمده است را اصلاح کرده و انگاره مثبت و صلح‌طلبی را در باور غیرمسلمانان از اسلام تشکیل دهند. دکتر حمید مجددا متذکر می‌شود که این مهم تنها با رعایت حقوق سایر ادیان در برگزاری آیین‌های مذهبی و حمل نمادهای دینی مرتبط آنها در کشورهای مسلمان‌نشین صورت می‌گیرد و احترام به سایر ادیان، مقدمه شکل‌گیری باور مثبت در ذهن غیرمسلمانان نسبت به مسلمانان است.


کد مطلب: 9103

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9103/دستاوردهای-تجمع-مسلمانان-کاپیتول-هیل

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir