بانک اطلاعات شعرای ‌مذهبی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری مهر , 11 مهر 1388 ساعت 13:41

فرهنگ: سازمان تبلیغات اسلامی با هدف تغذیه فکری مداحان و سامان‌دهی آنان بانک اطلاعاتی شعرای مذهبی ایجاد می‌کند.


 مدیرگروه اقشار اجتماعی تأثیرگذار سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه بانک اطلاعات شعرای مذهبی در مراحل نهایی بوده و تا پیش از محرم به بهره‌برداری می‌رسد گفت: این بانک دربرگیرنده اطلاعات شعرا است و انتظار می‌رود در آینده به سطوح بالاتری از تعامل ارتقاء یابد.
 
حجت الاسلام حسین رهنمایی مدیر گروه اقشار اجتماعی تأثیرگذار سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سازمان در راستای رسالت‌های فرهنگی خود در رابطه با تغذیه فکری مداحان و سامان‌دهی آنها و همچنین رفع آسیب‌های وارد شده بر مراسم آیینی تصمیم گرفت تغذیه مناسب مداحان را از طریق چاپ اشعار سالم انجام دهد.

وی افزود: از آنجا که در این رابطه شاعران تأثیرگذار هستند و باید از طریق آنها تغذیه مداحان فراهم شود دو راهکار برگزاری کنگره شعر عاشورایی و تشکیل بانک اطلاعات شعرای مذهبی را در پیش گرفتیم. 

رهنمایی با اشاره به برگزاری کنگره شعر عاشورایی سال گذشته در نه استان، حاصل آن را  انتشار ۱۲ جلد کتاب شعر نوحه کف دستی برای مداحان دانست و گفت: امسال این کنگره در ۲۱ استان برگزار می‌شود تا پس از داوری کتاب‌های کف دستی نوحه برای مداحان منتشر شود.

حجت‌الاسلام رهنمایی از دیگر فعالیت‌های سازمان تبلیغات با اهداف یاد شده را تعامل با دفتر هنر و ادبیات هلال عنوان کرد و اظهار داشت: این مؤسسه با شاعران توافق کرده تا اشعار شعرای فرهیخته را دریافت و آنها را در قالب کتاب منتشر کند.

وی در رابطه با بانک اطلاعات شعرای مذهبی که در مراحل پایانی است و تا پیش از محرم به بهره‌برداری می‌رسد گفت: از آنجا که نیاز به شناسایی شعرای بومی با لهجه‌ها و گویش‌های مختلف حس می‌شد تا بتوان در مواقع نیاز از سروده‌های آنها استفاده کرد، اطلاعات شعرای هر استانی که در ارتباطات و تعامل با سازمان‌های تبلیغاتی استانی هستند را جمع‌آوری کردیم.

وی همچنین گفت تعداد شعرایی که اطلاعات آنها را جمع آوری کرده‌ایم هنوز نهایی نشده و در این مرحله تنها به ذکر مشخصات شاعر و ثبت کتاب وی در موضوعات مختلف اکتفا شده است که شاید در آینده این اطلاعات به سطوحی بالاتر ارتقاء یابد.


کد مطلب: 9118

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9118/بانک-اطلاعات-شعرای-مذهبی-راه-اندازی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir