چهلمین روز درگذشت عبدالعزیز حکیم

خبرگزاری مهر , 12 مهر 1388 ساعت 14:06

جهان: مراسم چهلمين روز درگذشت حجةالإسلام و المسلمين سيد عبدالعزيز حكيم، رئيس سابق مجلس اعلاي اسلامي عراق با حضور دهها تن از شخصيت هاي سياسي،‌ ديني،‌ فرهنگي، اجتماعي و صدها تن از شهروندان عراقي علاقمند به وي، در شهر نجف اشرف برگزار شد.


در اين مراسم «فواد معصوم» به نمايندگي از «جلال طالباني» حضور يافته و سخناني را از زبان رئيس جمهور عراق بيان كرد. وی در اين باره گفت: فقدان سيد عبدالعزيز حكيم ضربه بزرگي به عراق زد و همواره در ياد و خاطره ما خواهد ماند و در ميان‌مان خواهد بود.

«فواد معصوم» در ادامه افزود:‌ حجةالإسلام حكيم يك سياستمدار روشنفكر بود و به همگان تعامل داشت. وي با تمام طوايف و قوميت ها بدون برتري دادن يكي بر ديگري، داد و ستد داشت. اكنون روح آن مرحوم در ميان ماست و ما را به ادامه راه براي سربلندي عراق جديد دعوت مي كند.

نماينده رئيس جمهور عراق همچنين گفت: ساختن عراق به وحدت نياز دارد به ويژه اينكه ما انتخابات پارلماني جديدي را در پيش روي خود داريم. اگر احزاب و جناح هاي سياسي مختلف توانستند با يكديگر ائتلاف كنند، اين نشان دهنده درك كردن مسأله وحدت است و بدون شك در ساخت عراق جديد تأثير گذار خواهد بود.

گفتني است از شخصيت هاي سياسي سرشناس حاضر در اين مراسم «نوري مالكي» نخست وزير عراق و «أياد سامرائي» رئيس پارلمان عراق بودند.

شایان ذکر است حجةالإسلام و المسلمین سید عبدالعزیز حکیم، چهارم شهریور ماه ۱۳۸۸،در اثر ابتلا به سرطان دار فاني را وداع گفت.


کد مطلب: 9138

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9138/چهلمین-روز-درگذشت-عبدالعزیز-حکیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir