تاسیس یک پایگاه اینترنتی به منظور« گفتگوی آرام میان شیعه و سنی»
پایگاه اینترنتی «گفتگوی آرام میان شیعه و سنی» از سوی یک گروه تحقیقاتی از اساتید و طلاب حوزه خراسان راهاندازی شد.
مصطفی جوادی نسب بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پایگاه اینترنتی گفتگوی آرام میان شیعه و سنی به همت یک گروه تحقیقاتی از اساتید و طلاب حوزه خراسان راهاندازی شده است.
مدیر این پایگاه اینترنتی سوق دادن جامعه به سوی منطقگرایی و عقلگرایی و تقویت وحدت شیعه و سنی را از اهداف ایجاد این پایگاه ذکر کرد و اظهار داشت: این پایگاه بیطرفانه به شفاف سازی ادعاهای شیعه و سنی پرداخته و اهل سنت را در برابر اهل بدعت قرار میدهد چرا که در فضای کنونی اغلب مشاهد میشود که طرفین بدون دلیل به هم تهمت میزنند.
جوادی نسب فراهم کردن زمینه جستجوی سالم شیعه و سنی در مورد عقاید و دیدگاه های یکدیگر را از مزایای ویژه این پایگاه برشمرد و اظهار داشت: هر سه هفته یکبار یک مولوی اهل سنت و یک روحانی شیعه جهت پاسخگویی به سؤالات کاربران معرفی میشوند.
وی با اشاره به اینکه این پایگاه برگرفته از وبلاگ www.baralichegozasht.blogfa.com است، تصریح کرد: این پایگاه به نشانی www.shia-sonni.com با بخشهای مختلفی چون مقالات، بررسی روایات اهل سنت، مناظرات اعضای سایت با طلاب و مولویها و دانشجویان اهل سنت، ترجمه مقالات و مطالب اساتید گروه و بخش عضویت و همکاری در دسترس کاربران قرار دارد.
مدیر پایگاه اینترنتی «گفتگوی آرام میان شیعه و سنی» از برخی فعالیتهای این پایگاه خبر داد و افزود: کتاب «فرقه وهابیت را بهتر بشناسیم» با ۲۲۰ منبع که هفت منبع آن از منابع شیعه و سایر منابع اهل تسنن است در قطع پالتویی و ۱۲۶ صفحه هم اکنون آماده چاپ است که به دلیل کمبود اعتبار به چاپ نرسیده است.
جوادی نسب گفت: این کتاب، وهابیت را از اهل سنت جدا میکند، زیرا در جامعه امروز این دو خلط شدهاند، از سوی دیگر به این نکته میپردازد که اموری که وهابیان برای شیعه شرک میدانند از سوی اهل سنت نیز انجام میشود، اما وهابیت با آنان برخوردی که با شیعه دارد انجام نمیدهد.
وی با بیان اینکه هیچ گونه حمایت مالی و معنوی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در این پژوهشها صورت نگرفته است، اظهار داشت: اگر یک طلبه شیعه کتاب داستان بنویسد برای مسؤولان بیشتر ارزش دارد تا اینکه در مورد شیعه و سنی و این گونه مسائل تحقیق کند.
این مؤلف حوزه علمیه مشهد با تأکید براینکه طلاب باید تخصصی کار کنند و مسئولان نیز برای تخصص ارزش قائل شوند، تصریح کرد: نحوه ادامه تحصیل یک طلبه نویسنده و پژوهشگر باید متفاوت از سایرین باشد تا بتواند به امور تحقیقاتی بپردازد