سه جايزه جشنواره منبر طلایی برای «چراغی در مه»

سوره سینما , 14 مهر 1388 ساعت 12:17

فرهنگ: فيلم «چراغي در مه» به كارگرداني پناه‌برخدا رضايي از ايران موفق به دريافت سه جايزه از جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي اسلامي «منبر طلايي» شد.


پنجمين جشنواره سالانه فيلم‌هاي اسلامي معروف به «منبر طلايي» شب گذشته در تاتارستان قزاقستان به‌كار خود پايان داد و نماينده سينماي ايران موفق به كسب جوايز اصلي شد.

فيلم «چراغي در مه» ساخته‌ پناه‌برخدا رضايي علاوه ‌بر كسب جايزه‌ بهترين كارگرداني، جايزه بهترين فيلم‌برداري را براي علي‌محمد قاسمي و جايزه بهترين بازيگر زن را براي پريوش نظريه به‌همراه آورد.

«چراغي در مه» با بازي پريوش نظريه، مسعود حشمت و زنده‌ياد بهروز جليلي روايت رعنا دختري كامل و جا افتاده است كه با پدر سالخورده‌ در طبيعت بكر و شاعرانه زندگي مي‌كند. او را دلداده‌اي است بنام رضا همرزم برادر مفقودش علي. نگاه رعنا و رضا از دور به هم خرسند است اما سنگيني نبود علي مانع شكوفا شدن اين رابطه است.

فيلم «برف» محصول مشترك ايران و بوسني به كارگرداني آيدا بگيچ نیز موفق به دريافت جايزه بهترين فيلم‌نامه و همچنين جايزه ويژه انجمن منتقدين فيلم جشنواره شد. این دو فیلم هر دو از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.

جايزه بزرگ جشنواره براي بهترين فيلم به «يك جنگ» از روسيه ساخته ورا گلاگولوا تعلق گرفت.

همچنين فيلم «دختر مريم» از امارات جايزه بهترين فيلم كوتاه را كسب كرد و فيلم «بادبادك» از لهستان در بخش بهترين آثار غيرداستاني انتخاب اول هيأت‌ داوران نام گرفت.


کد مطلب: 9157

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9157/سه-جايزه-جشنواره-منبر-طلایی-چراغی-مه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir