اولین کتابخانه تخصصی علوم عقلی راه‌اندازی شد

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی , 14 مهر 1388 ساعت 14:21

فرهنگ: كتابخانه تخصصی علوم عقلی با بیش از ۵ هزار عنوان كتاب تخصصی، در قالب ۷هزار جلد برای استفاده طلاب، محققین، دانش‌پژوهان و مراكز علوم عقلی راه‌اندازی شده است.


مدیر اجرایی مجمع عالی حكمت اسلامی، محمدباقر خراسانی، با اشاره به بهره‌برداری از كتابخانه تخصصی علوم عقلی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: این كتابخانه برای سهولت و افزایش بهره‌مندی دانش‌پژوهان به سیستم اینترنت، بی‌سیم، سالن مطالعه، سیستم‌های رایانه‌ای برای جستجو در نرم‌افزار‌های علوم و معارف اسلامی تجهیز شده است.

در این کتابخانه که فضایی آرام و مناسب برای تحقیق و پژوهش دارد، سیستم‌هایی جهت استفاده از اینترنت پرسرعت به صورت رایگان برای محققینی كه رایانه شخصی ندارند تهیه شده و تازه‌ترین مقالات و كتب علوم عقلی به این كتابخانه ارسال می‌شود. 

تجهیز كتابخانه تخصصی علوم عقلی به آثار فلاسفه و حكمای قدیم، بسیاری از كتب كهن كلامی و فرق و مذاهب اسلامی، مكتب عرفان، عرفان‌های نوظهور و حتی برخی از كتب ضاله از دیگر خدماتی است که برای محققین و طلاب پژوهشگر فراهم است. 

به گفته خراسانی، این كتاب‌ها بر اساس بهترین روش و جدیدترین نرم‌افزار كتابداری، فهرست‌نویسی و رده‌بندی شده و در آینده لیست كتب موجود در كتابخانه برای اطلاع بیشتر دانش‌پژوهان در پایگاه اطلاع‌رسانی این مجمع قرار می‌گیرد. 

مدیر اجرایی مجمع عالی حكمت اسلامی عنوان كرد: لیست كتاب‌های مورد نیاز محققین علوم عقلی كه در این كتابخانه تخصصی وجود ندارند، توسط مسئولین كتابخانه در برگزاری هر نمایشگاهی تهیه و خریداری و برای محققین ارسال می‌شود. 

خراسانی با اشاره به شرایط عضویت در این كتابخانه اظهار داشت: برای عضویت در كتابخانه تخصصی و پذیرش داوطلبان، گواهی آخرین مدرك تحصیلی و معرفی نامه از مراكز تخصصی یا اساتید علوم عقلی به همراه یك قطعه عكس و فتوكپی شناسنامه مورد نیاز است و البته هیچ گونه حق عضویتی برای پذیرش دریافت نمی‌شود. 

این مجمع برای سال تحصیلی جدید در سه بخش دوره‌های آموزشی، نشست‌های علمی و جلسات گروه‌های علمی برنامه‌های جدیدی طراحی كرده كه از جمله آنها می‌توان به تدریس كتاب چهل حدیث امام خمینی(ره)، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و انتشار سخنرانی‌ها، مقالات و نشست‌های تخصصی مجمع به صورت آثار مكتوب اشاره كرد. 

مدیر اجرایی مجمع عالی حكمت اسلامی گفت: تا پایان سال جاری ۸ نشست علمی تخصصی به فاصله دو هفته در مجمع برگزار می‌شود كه موضوعات نشست‌ها و محل برگزاری آن برای آگاهی علاقه‌مندان در پایگاه اطلاع‌رسانی این مجمع قرار می‌گیرد.
 
خاطر نشان می‌شود فایل صوتی تمامی نشست‌های علمی و تخصصی و میز‌گردهای گروه‌های علمی این مجمع تهیه شده است. همچنین اخبار، اطلاعات، تحقیقات و مقالات منتشر شده در عرصه علوم عقلی در پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع عالی حكمت اسلامی به نشانی Www.hekmatislami.com در دسترس كاربران قرار دارد.


کد مطلب: 9164

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9164/اولین-کتابخانه-تخصصی-علوم-عقلی-راه-اندازی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir