تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۳
۰
کد مطلب : ۹۱۹۲

اتاق فکر تمامی هیئات مذهبی کشور در قم ایجاد شود

اتاق فکر تمامی هیئات مذهبی کشور در قم ایجاد شود
حجت‌الاسلام عباس اسكندري، مديركل تبليغات اسلامي استان قم در ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي، ساماندهي هيئات مذهبي را یکی از ماموريت‌هاي سازمان تبليغات اسلامي دانست و بیان کرد که هیئات مذهبی فعالیت‌های وسیعی در کشور انجام می‌دهند و نگاه ما به این تشکل‌ها نگاه فرهنگ‌سازی است، یعنی اعتقاد ما بر این است که هیئات مذهبی فرهنگ‌ساز هستند.

وی شناسایی هیئات مذهبی و سامان‌دهی فعالیت‌های آنها را اقدام مهمی دانست، به ویژه در این سال‌ها که دشمنان طمع کرده‌اند و عدم ساماندهی هیئات مذهبی می‌تواند آسیب‌های فراوانی را متوجه آنها کند.

 اسکندری پشتیبانی فکری و معنوی را مهم‌ترین مطالبات هیئات مذهبی از مسئولان دانست و تصریح کرد که هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم‌های ویژه ایام محرم و تاسوعا و عاشورا از مسئولان بودجه نمی‌خواهند، چراکه این کار را خود مردم انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد که هیئات مذهبی احتیاج به پشتیبانی دارند و هر چند که حکومت و دولت ما در راستای فکر و فقاهت افکار و اندیشه‌های ناب ائمه اطهار(ع) گام بر می‌دارد اما هیئات مذهبی می‌خوهند در قالب تشکل‌های مردمی و به صورت غیردولتی فعالیت‌های خودشان را ادامه دهند.

وی از تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی بودن هیئات مذهبی یاد کرد ولی غيردولتي ماندن این هيئات به معناي عدم پشتيباني و حمایت دولت و حاكميت اسلامي از آنها نيست، بلكه به معناي مصون ماندن این تشکل‌های مردمی از آسيب‌هاست.

اسکندری با اشاره به پیشتازبودن قم در بسیاری از حرکت‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز مردمی، انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از قم عنوان کرد و افزود که اندیشه‌های ناب اسلامی را نیز از این شهر مقدس به جهان عرضه می‌شود، از این رو انتظار داریم که اتاق فکر تمامی هیئات مذهبی سراسر کشور در قم تشکیل شود.

این مسئول فرهنگی بیان کرد که تمامی هيئات مذهبي کشور بايد از قم به عنوان پایتخت فکری و معنوی جهان اسلام الگو بگيرند و براي انجام اين ‌كار نیاز به مقدماتی است که مسئولان کشور باید زمینه‌های آن را فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما