رونمایی از بازی «مدافعان کربلا» در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

18 مهر 1388 ساعت 19:22

خیمه ـ رسانه: بازی رایانه‌ای «مدافعان کربلا» ساخته شده در شرکت کهن دشت پارسه در سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال رونمایی شد.


داستان این بازی از این قرار است که امریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را تخریب کنند، اما گروهی از کشورهای مسلمان مانع این کار می‌شوند.

بازی مدافعان کربلا به سفارش موسسه رسانه و توسط شرکت کهن دشت پارسه ساخته شد و مراحل ساخت آن یک سال به طول انجامید.

سناریوی این بازی که در آن از عنصر تخیل استفاده شده‌است و در زمان حال می‌گذرد، درباره حمله امريكا و اسرائيل به حرم امام حسين(ع) و حضرت عباس(ع) با هدف تخريب آن‌ها است كه گروهی از ۱۰ كشور مسلمان مانند ایران، عراق، پاکستان و .. تلاش می‌كنند جلوی این اقدام را بگیرند و اینگونه بازی ادامه می‌یابد.

یک گروه ۱۲ نفره کار ساخت بازی مدافعان کربلا را با یک انجین (Engine)  ترک شروع کردند، با این حال سازندگان آن سعی داشتند به جای اینکه از خود انجین برای ویرایش مراحل (level editing) استفاده کنند، از نرم افزارهای 3 بعدی مانند نرم افزار مایا استفاده کنند. مراحل بازی و گرافیک کلی کار هم از طریق این نرم افزار طراحی و اجرا شد.

اين بازی به صورت اول شخص است و به همراه چهار بازيكن انجام می‌شود و هر فرد می‌تواند انتخاب کند که به جای کاراکتر کدام ملیت بازی کند. اين بازی در رایانه‌هايی با رم كارت گرافيك ۲۵۶ قابل نصب است.

دموی نسخه اول این بازی در سومين نمايشگاه رسانه‌های ديجيتال عرضه شده است و پس از قیمت گذاری و رفع نقایص نهایی به بازار عرضه می‌شود.


کد مطلب: 9194

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9194/رونمایی-بازی-مدافعان-کربلا-سومین-نمایشگاه-رسانه-های-دیجیتال

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir