مدير كل امور استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

تنها راه رسیدن به آینده روشن پیروی از ائمه اطهار است

27 آبان 1386 ساعت 18:22

مدير كل امور استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حرکت به سوی آينده روشن، جز با پيروي از افكار، اداب و بسياري از خصوصيات ائمه اطهار حاصل نمي شود.


به گزارش خیمه، "دكتر فردلو" مدير كل امور استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم پاياني اولين همايش علمي پژوهشي جلوه هاي معرفتي در مناظرات و بيانات رضوي در دانشگاه آزاد اسلامي استان زنجان به رويكرد و سياستهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و گفت: تحقيقات نشان مي دهد كه چهار متغير محروميت، فاصله، مذهب و قوميت نقش بسزايي در نوع فرهنگ آن استان دارد.

وي ادامه داد: هرچه محروميت استان ها افزايش و فاصله آنها از مناطق فرهنگ دورتر مي شود، ابعاد فرهنگي نيز در آن منطقه و استان كاهش مي يابد.

فردلو به نوع مذهب و قوميت مردم در مناطق مختلف اشاره كرد و گفت: تحقيقات ثابت كرده است هر جا نگرش ناسيوناليسمي اوج مي گيرد ، همراهي آن منطقه با مركز كاهش مي يابد.

مدير كل امور استان هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پي اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري به مهندسي فرهنگي خاطرنشان ساخت: در مهندسي فرهنگي بايد پس از شناسايي اجزاي فرهنگي و اثرات آن، تعامل اين مهندسي را بعنوان يك سيستم سنجيده شود.

وي ادامه داد: براي مهندسي فرهنگي طرح انديشه اسلامي با سه خصوصيت قرآن محوري، همسويي انديشه اسلامي با رويكرد اجتماعي و عمل به اين انديشه ها يك ضرورت اجتناب ناپذير است.

فردلو به آسيب شناسي فرهنگي اشاره كرد و افزود: توجه نداشتن به مباني اعتقادي ظاهر سازي، دنيا دوستي، گزينش و سليقه اي عمل كردن را به دنبال خواهد داشت.

وي با اشاره به رويكرد ائمه اطهار در اين مسير گفت: دادن جهان بيني معنوي و اينكه براي چه هدفي زندگي مي كنيم و حضور اجتماعي همراه با ادب، اخلاق مسيري بود كه اهل بيت براي از ميان برداشتن آسيب هاي اجتماعي به كار گرفتند.

به گفته اين مقام مسئول، قران كريم نيز ايمان را نقطه آغاز هر حركتي بيان فرموده و معتقد است هر حركتي كه با تلاش و ايمان به خداوند آغاز شود سرانجام مطمئني خواهد داشت.

فردلو در بخش ديگري از سخنان خود گفت: براي داشتن آينده روشن بايد براي هر حركتي چشم اندازي مشخصي را تعريف كرد و اين رويكرد جز با پيروي از افكار، اداب و بسياري از خصوصيات ائمه اطهار حاصل نمي شود.

وي در پايان با اشاره به اينكه جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) با چارچوب فرهنگي و رويكرد امام شناسي توانست ما را در اين مهم ياري كند افزود: اميدواريم در اين جشنواره تركيب خاصي از فعاليتهاي هنري در حوزه هاي مهم ما را به سرمنزل مقصود برساند.

بنابرگزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در پايان اين همايش پس از بررسي و داوري هيئت علمي همايش، آثار آقايان حجت الاسلام و المسلمين علی اسدی با عنوان جايگاه کتب مقدس در مناظرات امام رضا ( ع )، مهدي سلطاني رناني با عنوان روش شناسي مناظرات امام رضا(ع) و اصغر غلامي با عنوان مسأله بدا در مناظره امام رضا(ع) با سليمان مروزي به عنوان اثر برگزيده و از مقالات دكتر حميد ولي زاده، با عنوان نگاه صرفي، نحوي و بلاغي به اشعار رضوي، دكتر حسين رضايي مهر با عنوان تجلي وجه عقلاني دين در مناظرات علمي امام رضا(ع)، رضا حسني و مهدي كريمي با عنوان امامت از ديدگاه امام رضا(ع)، دكتر سيد اسماعيل حسيني اجداد نياكي با عنوان ديدگاه امام رضا(ع) درباره امامت ادله آن و صفات امام، دكتر سيد حيدر شيرازي با عنوان شيوه هاي تربيتي امام رضا (ع) در شعر و شاعري، قاسم فتاحي با عنوان مناظرات امام رضا(ع)، دكتر محمدحسن ميرزا محمدي و علي صحبتلو با عنوان بررسي تربيت اخلاقي از ديدگاه امام رضا(ع)، حجت الاسلام والمسلمين اميرعلي حسنلو با عنوان بيانات و مناظرات كلامي امام رضا(ع)، دكتر رضا اكبري و محمدحسن نوروزي با عنوان بررسي سازگاري نظريه ملاصدرا در باب قضا و قدر با تصوير ارائه شده در بيانات امام رضا(ع)، سيد ابوالفضل حسيني پور عزآبادي با عنوان روش شناسي مناظرات امام رضا(ع) و دكتر قاسم بستاني با عنوان بررسي خبر مناظره امام رضا(ع) با بزرگان اديان ديگر به عنوان مقالات ويژه تجليل شد.


کد مطلب: 92

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/92/تنها-راه-رسیدن-آینده-روشن-پیروی-ائمه-اطهار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir