سازمان حج ، فروش ویزای آزاد حج توسط عربستان را تایید کرد

خبرآنلاین , 19 مهر 1388 ساعت 14:13

جامعه: با همکاری وزارت کشور و نیروی انتظامی تمامی مبادی خروجی کشور کنترل و جلوی سفر حج کسانی که ویزایی غیر از کانال کاروان‌های سازمان حج را دارند، گرفته می‌شود.


 عبدالله نصیری مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت گفت: سفارت عربستان فروش ویزای آزاد را آغاز کرده که در این باره اعتراض خود را به کشور عربستان اعلام کرده‌ایم تا جلوی این کار را بگیرد. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت با بیان این‌که امسال ۵۷ هزار و ۳۰۰ زائر داریم که به همراه عوامل کاروان‌ها و هیأت پزشکی، ۶۵ هزار نفر اعزام خواهند شد، گفت: این میزان نسبت به سهمیه واقعی ۴۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است. 

وی افزود: در حج امسال با کاروان بعثه، ۴۹۴ کاروان اعزام می‌شوند که به علت ریزش مجبور شدیم تعداد زائران در کاروان‌ها را کاهش دهیم که از ۲۳۵ نفر به ۱۶۰ نفر رسید. 

نصیری تأکید کرد: کاهش تعداد زائران حج، ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت مالی در پی داشت و در مسئله مسکن نیز ۵۰ میلیون دلار زیادتر از سال قبل پرداخت می‌کنیم. وی گفت: سرانه مسکن زائران در مکه مکرمه در سال جاری از چهار متر به پنج متر افزایش پیدا کرده است. 

نصیری با بیان این‌که ظرفیت اتاق‌ها حداکثر پنج نفر خواهد بود، گفت: اتاق‌هایی نیز به‌عنوان اتاق قرنطینه در هتل‌ها در نظر گرفته شده است تا زائرانی که دچار مشکل می‌شوند در آنها اسکان داده شوند.
 
وی درباره طول مدت زمان سفر زائران گفت: به علت کاهش طول مدت سفر، ۴۱ هزار نفر یعنی دو سوم زائران امسال کشور، مدینه قبل هستند.
 وی ادامه داد: طول عملیات از ابتدا تا انتهای پرواز در سفر حج امسال از ۵۰ روز به ۴۰ روز و طول سفر کاروان‌ها به ۲۵ تا ۳۰ روز کاهش پیدا کرده است.
 خاطر نشان می‌شود اعزام زائران ایرانی برای حج تمتع از دهم آبان ماه آغاز می‌گردد.


کد مطلب: 9215

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9215/سازمان-حج-فروش-ویزای-آزاد-توسط-عربستان-تایید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir