عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

هیئت ها باید به اهمیت رسالت عاشورا واقف باشند

18 دی 1386 ساعت 19:26

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: هيأت‌ها بايد به اهميت رسالت عاشورا واقف باشند و بيشتر به آرمان‌های امام حسين(ع) در اثبات حقانيت اسلام بپردازند.


به گزارش خیمه، نماينده تهران و عضو كميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بيان اين مطلب گفت: خوشبختانه تعداد هيأت‌های عزاداری تهران بسيار است كه به موازات آن مجهز كردن اين هيأت‌ها دشوارتر است و با برگزاری نمايشگاه عطر سيب گام بلندی به سوی ساماندهی آنها برداشته می‌شود. 

لاله افتخاری افزود: هيأت‌های مذهبی رسالت سنگينی بر دوش خود دارند كه بايستی با دقت تمام در راستای آن حركت كنند.

وی با اشاره به اينكه برخی هيأت‌ها فقط به ظاهر جريان عاشورا می‌پردازند، اظهار كرد: هيأت‌ها بايد به اهميت رسالت عاشورا واقف باشند و بيشتر به آرمان‌های امام حسين(ع) در اثبات حقانيت اسلام بپردازند.

افتخاری با بيان اين مطلب كه يكی از شاخصه‌های مراسم عزاداری سيدالشهدا حضور آحاد مردم در اين ماه است، تصريح كرد: هيأت‌ها بهترين زمينه برای ترويج فرهنگ عاشورا و پيام آن هستند كه آثار آن در جامعه مشهود است.

نماينده تهران با تأكيد به اينكه محرم صرفاً ماه عزاداری برای امام حسين (ع) نيست، افزود: امام حسين(ع) در قيام خود آرمانی داشته كه ما بايد در محرم با آن آشنا شده و به درك درستی از اين قيام دست پيدا كنيم.

وی يادآوری كرد: اما در راه رسيدن به اين اهداف موانعی موجود است كه با شناسايی آنها بايد در صدد رفع آنها گام برداشته شود.

افتخاری بيان افراد سودجو را يكی از اين موانع دانست و اظهار كرد: بيان خرافی حوادث كربلا و تعبير شخصيتی برخی افراد از قيام امام حسين(ع) سبب اختلاف در اعتقادات مردم شده است.

وی افزود: اين اطلاعات غلط باعث سطحی‌نگری در نگاه مردم عاشورا شده كه بايد شديداً در مقابل اينگونه حركت‌های انحرافی ايستاد.

افتخاری تأكيد كرد: اگر می‌خواهيم كه شأن اهل بيت(ع) حفظ شود بايد از علما و كارشناسان مذهبی و افراد آگاه در اين زمينه در بيان تاريخ كربلا و قيام امام حسين(ع) بهره بگيريم.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اهميت به نسل جوان و اعتماد به آن را در جامعه متذكر شد و گفت: بيشتر جوانان ايرانی انديشمند و صاحب‌فكر هستند و توجه به آنان در مسأله مهمی همچون عاشورا بازتاب مثبتی خواهد داشت.

وی افزود: انتخاب جوانان علاقه‌مند در مسايل مذهبی آنان در قالب مسائل كربلا و بيان اين آموخته‌ها در جامعه، تأثير شگرفی در نگرش مردم به عاشورا می‌گذارد.

بنابرگزارش ستاد اطلاع‌رسانی پنجمين نمايشگاه عطر سيب، افتخاری در پايان خواستار توجه بيشتر مسئولان هيأت‌ها به انتخاب شعر، مدح و استفاده از آلات موسيقی شد.


کد مطلب: 923

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/923/هیئت-باید-اهمیت-رسالت-عاشورا-واقف-باشند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir