مجلس يادبود پيشكسوت نوحه‌خواني تهران برگزار شد

خبرگزاری فارس , 24 مهر 1388 ساعت 23:23

رویداد: مجلس يادبود محمدعلي اسلامي فطرت، پيشكسوت نوحه‌خواني تهران با حضور نماينده دفتر مقام معظم رهبري و مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) در مسجد اميرالمؤمنين(ع) برگزار شد.


 مجلس ختم محمدعلي اسلامي فطرت، مداح و نوحه‌خوان قديمي اهل بيت(ع) از سوي جامعه مداحان تهران و با حضور گسترده ذاكران، شاعران و مديران هيأت‌هاي مذهبي تهران برگزار شد.

در اين مجلس، غلامرضا سازگار، شاعر و مسئول كانون مداحان سازمان تبليغات اسلامي علاوه بر مداحي و ذكر مصيبت، فضائل اخلاقي مرحوم محمدعلي اسلامي فطرت را برشمرد.

همچنين، حسن خطيب و علي انساني، دو مداح سرشناس تهران در اين مجلس به مصيبت‌خواني پرداختند و اكبر كاظمي، حافظ و پژوهشگر نهج‌البلاغه در سخناني، مرحوم اسلامي را مردي باتقوا و خداترس دانست.

وي در ادامه با بيان خطبه‌هاي امير مؤمنان درباره رستگاري انسان‌ها گفت بیان کرد که حضرت علي(ع)، آن بنده‌اي را رستگار مي‌داند كه از خالقش اطاعت كند و متقي و خداترس باشد كه با جود تمكن و توان گسترده مالي مرحوم اسلامي اين صفت در وي وجود داشت و هيچگاه، مال دنيا او را از مسير اهل بيت(ع) منحرف نكرد.

كاظمي افزود که حضرت امير(ع) خطبه معروفي در نهج‌البلاغه دارد كه مي‌فرمايد «ايهاالناس، انما الدنيا دار مجاز و الاخره دار قرار، فخذو امن ممركم لمقركم ولا تهيكوا استاركم عند من يعلم اسراركم و اخرجوا من‌الدنيا قلوبكم، من قبل ان تخرج منها ابدانكم» يعني «اي مردم! اين دنيا سرايي است كه گذرگاه شماست و آخرت، سرايي است پايدار. پس از اين سراي كه گذرگاه شماست، براي آن سراي كه قرارگاه شماست، توشه برگيريد.» (خطبه ۱۹۴)

اين مداح و پژوهشگر ديني تصریح کرد که مهم‌ترين نتيجه‌اي كه مي‌توان از اين فرمايش حضرت علي (ع) استنباط كرد، اين است كه دنيا را براي خود، راهي در جهت كسب توشه براي جهان باقي قرار دهيم و مرحوم اسلامي چنين كاري را به بهترين وجه ممكن انجام داد.

كاظمي وی را  يكي از تجار معروف و قديمي تهران دانست كه از اين مسير، افراد زيادي را حمايت مي‌كرد و هيچ‌گاه مال دنيا او را از راه اهل بيت(ع) منحرف نكرد.

وي با بيان اينكه مرحوم اسلامي، مأموريتش را انجام داد، بیان کرد که مولا علي(ع) پيش از همه ما براي اين دسته از مؤمنان طلب مغفرت كرده‌ است.

در اين مراسم، نوار صوتي يكي از مجالس مرحوم محمدعلي اسلامي فطرت پخش شد كه وي در آن به سابقه ۶۰ ساله‌اش در مداحي و نوحه‌خواني اشاره مي‌كند و مي‌گويد که در اين همه سال، هيچگاه اهل بيت(ع) دست رد به سينه‌ام نگذاشته‌اند و هرچه خواسته‌ام، خدا آن را عنايت كرده است.

محمدعلي اسلامي در طول عمر خود از مداحاني چون محمد زريباف، حاج مرزوق و حاج اكبر ناظم به عنوان استاد بهره برده بود.


کد مطلب: 9268

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9268/مجلس-يادبود-پيشكسوت-نوحه-خواني-تهران-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir