مداحان از خرافه‌گويي در بيان مسائل عاشورا خودداری كنند‌

24 مهر 1388 ساعت 21:28

ایران زمین: مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان بیان کرد که مداحان از خرافه‌گويي در بيان مسائل عاشورا و مصائب ائمه اطهار(ع) خودداري كنند.


حجت‌الاسلام علي شكري، مديركل تبليغات اسلامي استان سمنان در جلسه ستاد ساماندهي شئون فرهنگي و مناسبت‌هاي مذهبي شهرستان سمنان با تاكيد بر تقويت ساختار فرهنگي مراسم عزاداري‌ها، دسته‌روي دسته‌هاي عزاداري در مناسبت‌هاي مذهبي را با هماهنگي اين اداره كل و شوراي هيئت‌هاي مذهبي عنوان کرد.

وی تصریح کرد که بايد آفات و انحرافات كه مايه وهن مراسم مذهبي است، شناسايي و با اتخاذ سياست‌هاي لازم در جهت رفع آنها اقدام شود.

شکری از مسئولان كانون مداحان درخواست کرد که با تغذيه فكري و برپايي كلاس‌هاي مداحي بستري مناسب براي رشد مداحان در زمينه‌هاي مختلف فراهم آورند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه مداحان در كنار رعايت شعائر ديني و مذهبي، بايد شعائر ملي را نيز حفظ كنند؛ عمل به خرافات و روی آوردن به بدعت را در جامعه اسلامي عنوان کرد كه تزلزل دين و اعتقادات را سبب مي‌شود.

وی با اشاره یه اینکه مداحان بايد شئون اسلامي و اخلاق مداحي را رعايت كرده و خود را فقط مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بدانند، زيرا آنها مداح اشخاص و جناح‌هاي سياسي نيستند؛ از مداحان درخواست کرد که با اعمال خود براي جوانان الگو بوده و فضيلت‌هاي علمي و رفتاري اهل بيت(ع) را در جامعه ترويج كنند.


کد مطلب: 9293

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9293/مداحان-خرافه-گويي-بيان-مسائل-عاشورا-خودداری-كنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir