برگزاری بیش از 200 عنوان برنامه توسط شهرداری تهران در ماه محرم

19 دی 1386 ساعت 13:56

قائم مقام سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: برگزاري مراسم، مسابقات و برپايي نمايشگاه اعم برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در مناطق است و گستره برنامه‌ها، منطقه‌اي، ‌محله‌اي و بعضاً شهري است و اهم برنامه‌ در دهه اول محرم و دهه فجر برگزار مي‌شود.


به گزارش خیمه، قائم مقام سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، از برپايي بيش از200 برنامه در بزرگداشت نهضت حسيني و قيام عاشورا در سطح شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: آسيب شناسي و ‌تقويت باورهاي ديني و مذهبي ، عمق بخشيدن به معرفت و بصيرت ديني، اشاعه سيره نبوي(ص) و ‌تبيين ويژگي‌‌هاي نماز‌ظهر عاشورا در قيام سيدالشهدا(ع) و تعميق مباني اعتقادي و تاكيد بر ارزشهاي ديني و ملي از اهداف مجموعه برنامه هاي اين سازمان است.

مجيد سرسنگي گفت: برگزاري مراسم‌‌هاي مذهبي، ‌مسابقه با موضوع نهضت حسيني،‌ برپايي نمايشگاه و بازارچه، برپايي نشستي با حضور صاحبنظران و سخنرانان مذهبي،‌ تهيه و توزيع محصولات فرهنگي، ‌برپايي برنامه‌هاي نمايشي همچون تعزيه، دوره‌هاي آموزشي، اجراي برنامه‌هاي تركيبي،‌ برنامه‌هاي گردشگري و اردوهاي زيارتي، راه‌اندازي نهادهاي اجتماعي، نمايش فيلم و اجراي هنرهاي تجسمي و خانگي ‌از برنامه‌هاي مراكز اين سازمان است. 

وی افزود: مسابقه‌هاي كتابخواني، مقاله‌نويسي،‌تلخيص كتب،‌جمله نويسي، روزنامه ديواري،‌عكس، نقاشي و طراحي پوستر،‌ نشست‌هاي مذهبي،‌ مراسم قرائت زيارت عاشورا،‌كارگاه‌هاي داستان‌نويسي،‌راه‌اندازي هيات عزاداري و برپايي مجالس عزادري از ديگر برنامه‌هاي مذهبي ايام محرم است. 

سرسنگی گفت : 214 برنامه در سطح مديريت مناطق فرهنگي هنري 22گانه سازمان و فرهنگسراي تفكر، دانشجو، سلامت و فن‌آوري به مناسبت ماه محرم به اجرا درمي‌آيد كه برخي از آنها تا روز اربعين تداوم خواهد داشت.
 
وی به سوگواره فرهنگي و هنري عاشورائيان اشاره كرد و افزود: همايش بزرگ كربلاييان،نمايشگاه هنر عاشورايي،موسيقي سوگواره عاشورايي،ساخت خيمه عاشورايي،برگزاري سلسله نشست هاي علمي و تخصصي محرم و ... از برنامه هايي است كه در فرهنگسراي بهمن برگزار مي شود. 
 
سرسنگي به برگزاري نمايشگاه" عطرسيب" ويژه اهداي هداياي مذهبي به هيأت مذهبي در فرهنگسراي بهمن اشاره كرد و گفت: در اين نمايشگاه به 12 هزار هيأت مذهبي كالاهاي فرهنگي و مذهبي اهدا مي‌شود و تاكنون بيش از 4 هزار هيأت هدايا را دريافت كرده‌اند. 

وي گفت: تقويت باورهاي ديني ويژه گروه سني كودك و نوجوان در ایام محرم از اهداف اين سازمان است و در اين راستا لوح فشرده «شكوفه سيب» نيز در كنار ساير محصولات توليد و اهدا مي‌ شود.
 
قائم مقام اين سازمان به توليد و اهدا لوح فشرده «پرده عشاق» از محصولات موسسه نغمه شهر اشاره كرد و گفت: اين مجموعه گنجينه‌اي از نغمه‌هاي عاشورايي قديم تهران است كه با نواي 28 زنده‌ياد از جمله احمد اسماعيل بروجردي، اسماعيل چاووش، احمد دلجو، احمد شيشه‌گران، محمد كوثري و ... جمع‌آوري شده است و در طول مدت نمايشگاه عطر سيب اهدا مي شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری شهر سرسنگي افزود: لوح فشرده «از مدينه تا مدينه» ويژه مقتل خواني به روايت يكي از علماي شهر تهران، كتاب «مقتل ثارالله» ويژه وعاظ، لوح فشرده «سيل اشك» به همراه كتابچه مداحي ويژه مداحان و سربند" يا ابوالفضل" و "يا حسين" را كه به منظور تداعي خاطرات دفاع مقدس است از جمله هدايايي است كه در نمايشگاه عطر سيب به هيأت مذهبي اهدا مي شود


کد مطلب: 937

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/937/برگزاری-بیش-200-عنوان-برنامه-توسط-شهرداری-تهران-ماه-محرم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir